Consideraţii despre degetul mijlociu

În cele trei luni de când mă aflu în traficul românesc aproape zilnic, am reuşit să trag şi ceva învăţături. Spre exemplu, cel mai dezvoltat muşchi la şoferul român este acela care trage de degetul mijlociu de la mâna stângă. Şi nu mă refer la binecunoscutul semn cu respectivul deget în sus şi cu restul strânse în palmă. Degetul mijlociu, la român, capătă o semnificaţie aparte: în trafic, cu el înjurăm.

La mâna stângă, cam la toate maşinile, se află „blocul de lumini”, acea manetă care comandă farurile. La unii, majoritatea adică, în vârful blocului de lumini stă claxonul. Acum, în mod normal, când dai semnal, dai în jos cu arătătorul şi în sus cu inelarul (semnalul e opţional, fireşte). Iar degetul mijlociu, prins între ele, rămâne să acţioneze cele două căi principale de comunicaţie cu exteriorul: claxonul şi flashul. Ambele echivalente, de obicei, cu câte o înjurătură (mai gravă la claxon). Ştiu asta pentru că mi-am luat şi eu ceva claxoane, uneori pe bună dreptate, alteori de berbeci ce sunt alţii, alteori din ambele motive. Iar de flashuri deja m-am plictisit, le-o fi atrăgând lămâia, nu ştiu. Cert e că deja am păţit de 4 ori să mă aflu pe banda a doua, în depăşire, şi să mă trezesc cu un barosan în fund dând flashuri într-o disperare.

Şi ca să nu mă disculp, mi-am antrenat şi eu degetul mijlociu. De obicei îl folosesc paşnic, ca să îi atenţionez pe alţii nu zic de ce. Dar azi, cu ocazia unui drum prin Bucureşti, am înjurat vreo 3 secunde. Mergeam eu frumos pe Mihai Bravu spre Obor şi mă uit că pe dreapta, de pe o stradă secundară, o blondină într-un Passat nou vrea să facă dreapta. Bineînţeles, intrată calumea în intersecţie, dar încă nu îmi deranja traiectoria. Şi stă ea şi se uită frumos la mine, ţăranul cu logan nespălat de Buzău, şi mă apropii de ea. Când mai erau 10 metri se gândeşte „hai să mă bag”, şi fix prin faţa mea intră. Primul claxon pe care îl dau unei individe care n-are ce face.

3 Răspunsuri to “Consideraţii despre degetul mijlociu”

  1. mi-a placut aia cu cel mai dezvoltat muschi e cel care trage de degetu’ mijlociu :)))

  2. fourtyseven Says:

    păi da, că tehnic vorbind, muşchiul ăla stă în antebraţ, care eu m-am chinuit foarte mult timp să-l fac

  3. Eu sunt sătul de astfel de specimene, pe care nu pot să le înţeleg. Aşteaptă până te apropii, şi apoi … ţuşti în faţa ta. De când eram s-o păţesc din cauza unei cucoane pe care am eviztat-o la câţiva centimetri (undeva la intrare în Focşani), de fiecare dată când întâlnesc situaţii asemănătoare trag câte-un claxon scurt. Aşa preventiv… chiar cu riscul de a fi înjurat. :)

Lasă un răspuns

