S-au trezit cu volanul în mână

Am permisul de 2 luni şi o săptămână, şi am făcut vreo 2500 de kilometri, în condiţii destul de diverse (pot să mă laud că m-am „botezat” pe Transfăgărăşan), dar nu ştiu dacă e doar ceva psihologic sau aşa e, însă deja remarc că pe şoselele patriei sunt numai idioţi. Şi nu o zic cu pretenţia de a fi un şofer perfect (au contraire, am făcut şi ceva greşeli), dar sesizez cât sunt de cretini alţii, care s-au trezit că au volanul în mână şi se simt regii şoselelor.

Premiul I la asta revine cretinului cu Golf care a ţinut să mă claxoneze pe şosea. O bandă şi 3 sferturi pe sens – hai să zic două – pe prima bandă o căruţă, pe a doua eu, în depăşire. Bine, era cam după ce am trecut efectiv de căruţă şi urma să mă dau la loc pe banda I, ca să finalizez manevra. Dragă boule, dacă vii în fundul meu şi mă claxonezi, nu faci căruţa aia să dispară de pe drum ca eu să mă pot da instant pe dreapta – sau oi vrea, eventual, să sperii calul? Plus că nu mori să aştepţi să trec de căruţa aia, dar na, de ce să ai o secundă răbdare când poţi să îţi exersezi claxonul pe mine?

Premiul al II-lea este oferit ţărănetului cu Megane care, imediat după o intersecţie cu trecere de pietoni, când eu eram pe banda II (din motive de banda I care abia se re-forma), s-a trezit cu forţă în acceleraţie şi, evident, s-a gândit să îmi dea cu un flash. Nu contează că nu era mai mult de o secundă până când urma să se termine linia continuă care separa b1 de b2 (peste care aş fi trecut, că na, în practică se mai îndoaie regulile, dar era acoperită cu… chestii care îţi bârâie sub roţi), el a trebuit să îmi dea flash să mă dau la o parte. Că na, suntem şmecheri, am trecut de radare, acu dă-i viteză.

Premiul al III-lea se acordă distrusului care, pentru a intra de pe un drum secundar pe şoseaua cu… 3,5 – hai 4 – benzi, într-o intersecţie cu vizibilitate arhisuficientă, ţine neapărat să se bage cu un metru pe banda mea. Bun, recunosc, nu e uşor să faci stânga în condiţiile date, trebuie să treci de 2 benzi pe care vine lumea cu viteză şi să te înscrii pe o bandă pe care vine iar lumea cu viteză. Da’ eu? Tu dacă stai cu un metru pe banda mea mă obligi să iau stânga şi să mă dau pe banda a doua… pe unde poate să vină altul. Eventual să intru în el. Totul fiindcă ai ţinut tu să te dai cu un metru mai în faţă.

Menţiune revine unuia care a făcut o prostie pe care am făcut-o şi eu. Intrase în girator pe banda I, eu eram pe II, şi urma să ies la a doua ieşire, iar el la a treia. Dau să părăsesc giratorul şi îl văd pe individ în dreapta mea. Frână, fireşte. Îl las să treacă, că nu mor. Ei, lui îi revine menţiune nu pentru că a făcut asta, ci pentru că eu am pus frână şi îl aşteptam, şi el tot la mine se uita, cu un aer de „ce face idiotul ăsta?”.

Ce am învăţat până acum e că e extrem de uşor să fii politicos la volan. Bine, eu când văd flash, înţeleg una din două: dacă vine din faţă şi nu m-am băgat în depăşiri periculoase (slavă Cerului, n-am făcut asta), înseamnă că e radar în faţă. Şi practic asta foarte des, că nu mă doare degetul. Dacă vine din spate, flash sau claxon, eu îl echivalez cu o înjurătură (bine, din nou, excepţie când e o cunoştinţă cu maşina şi mă prind că e de fapt un „hai noroc”). Nu am înjurat niciodată folosind mijloacele puse la dispoziţie de maşină. Dar, revenind: trecând peste faptul că nu prea poţi primi mulţumiri în trafic, e foarte uşoară politeţea la volan. Şi mă bucur că am dat de şoferi care, deşi nu erau obligaţi, mi-au dat prioritate în anumite cazuri (gen trebuia să fac stânga şi era de trecut o cale fertă, din faţă veneau multe maşini după o curbă, vizibilitate nu prea era, am văzut omul oprind şi făcându-mi semn să trec). E uşor să laşi şi pietonii să treacă. Şi nu costă absolut nimic. Dar na, de ce să nu claxonezi şi să înjuri?

2 Răspunsuri to “S-au trezit cu volanul în mână”

  1. pai tre sa te dai mare .. sa vada lumea ca ai tupeu nu gluma :)))
    btw : „cale fer[b]a[/b]ta”

  2. Salut!
    Sînt Meneopol (Daniel Bogdan) de la Pioneza dintre fese.ro, din Galaţi. Sîntem colegi în campania lui VisUrât şi cred că va trebui să ne cunoaştem ceva mai bine. Aştept un mail de la tine ca să putem discuta mai pe îndelete.
    Cu bine!

Lasă un răspuns

