Vechi desene animate

Mai am cam două săptămâni şi fac 18 ani. Practic, să zic că deja sunt un adult (despre procesul maturizării, şi cum, de la an la an, ajungi să gândeşti „cum naiba am putut să fac asta acum un an???”, altă dată), dar încă mi se întâmplă să mă uit pe la desene animate de prin copilărie. Bine, asta pe lângă desene animate la care mă uit acum (de South Park deja nu mai zic, stau în fiecare săptămână cu mâna pe butoane, curios când apare episodul nou). Mă mai trezesc noaptea că schimb pe Boomerang, unde chiar dă desene animate faine, comparat cu ce porcării prind acum pe canalele de profil.

Bine, o fi din cauză că n-am gustat niciodată anime-urile, da’ niciodată nu m-au atras… majoritatea desenelor animate apărute după 2000 pe canalele pentru copii. Bun, hai să zic, Courage the Cowardly Dog, ăsta mi-a plăcut, era destul de simpatic. Dexter’s Laboratory iar. Futurama, da’ ăsta nu prea e desen animat pentru copii… bine, după mintea celor de acum, un robot cleptoman, care funcţionează pe bază de alcool (adică beţiv), care înjură, („bite my shiny metal ass”) e cam la fel de periculos pentru copii pe cât e Tom care vrea să îl prindă pe Jerry, care mai pune, din când în când, mâna şi pe câte un pistol.

Ei, zilele astea l-am redescoperit pe The Tick. Adică ăsta:

Ok, în principiu, e vorba de un super-erou mare, albastru, puternic, invulnerabil, şi cam prostălău de fel. Din ce am văzut, cam tot desenul animat e o parodie după cam orice desen animat cu supereroi – bine, pe vremea când îl dădea pe Fox Kids, acu 10 ani (ce bătrân mă simt când spun asta), eu nu pricepeam glumele evidente din el (bine, şi era şi dublat în limba română), da’ acum, că am reînceput să mă uit la el, râd. Râd pentru că are glume bune şi pentru că asta e funcţia unui desen animat bun: să te facă să bufneşti în râs.

Lasă un răspuns

