De ce am tot mai puţin respect pentru profesori

Pentru că ei nu au nici un pic de respect pentru elev. Efectiv. Şi ştiu că tot ceea ce o să scriu aici a mai fost iterat de sute, poate mii de ori. Ştiu că nu sunt primul care păţeşte aşa ceva. Dar m-am săturat. M-am săturat de lenea profesorilor, care sunt plătiţi să facă o treabă şi care o lasă de pe o zi pe alta până nu mai pot. Nu că aş fi eu foarte breaz, mă recunosc procrastinator, dar sunt genul de om care mai înţelege când cineva are nevoei de ceva urgent sau când nu are timpul efectiv să facă ceva.

Problema se pune aşa: este ianuarie, cea mai nenorocită lună din anul şcolar. Vin olimpiadele cu paşi repezi, şi dragii noştri profesori îşi dau, subit, seama că nu avem note! Vai de mine, ce tragedie! Cum naiba păţesc eu asta? ÎN FIECARE AN? Ia hai să rezolvăm un pic situaţia. Şi uite aşa, de pe o săptămână pe alta, avem teste aproape zilnic, şi unde nu avem teste avem cât mai multe proiecte. Am zis de mii de ori că mă lasă rece ideea de proiect, dar când de pe o săptămână pe alta mi se dau trei eseuri cu pretenţii, cică de cel puţin 2 pagini, îmi creşte tensiunea! Slavă Cerului că-s gras şi sănătos, că dacă aş fi mai şubred un pic, cred că aş muri în liceu. Şi, evident, nimeni nu vrea să înţeleagă că avem mult prea mult de lucru. Eu vorbesc pentru mine, ca individ care scrie mic, în momentul în care termin a doua pagină la un eseu, îl las deoparte, oricum scriu foarte compact. Povestea e alta, însă. Nu ştiu ce părere aveţi voi despre asta, dar dacă o temă ia mai mult de o oră, şi se acumulează 3 de-astea de pe o săptămână pe alta (3 mă gândesc că ne-au picat, n-o să zic şi materiile), apoi temele mai uzuale şi, în cazul meu, munca pentru matematică (măcar să-mi iasă şi mie vreo participare la naţională, chit că nu-s prea performant), deja clachezi efectiv.

Asta în condiţiile în care prima parte a semestrului a fost relativ relaxată şi nu prea şi-a pus nici un profesor problema notelor. Pentru că, nu-i aşa, e timp destul, nu? Mi-ar plăcea acum să iau o notă mai mică decât 10 pe vreunul, mai ales că nu am timp (colac peste pupăză, mă gospodăresc singur), pentru că, fireşte, „nu e problema mea”, poate să zică cineva. Ce să mai zic de faptul că dacă aş zice ceva de chestiunea cu pregătitul pentru olimpiadă, probabil aş primi răspunsuri foarte simpatice, gen „pe primul loc e şcoala”. Ceea ce e de aşteptat, având în vedere că sistemul şcolar nu promovează specializarea pe un anumit câmp. Încep să regret faptul că am ales să vin la Buzău pentru liceu. Şi-mi plac mai ales profesorii ăia care, atunci când îşi dau pe faţă lipsa de gândire logică şi de bun simţ, se chinuie să arunce cu rahat în tine că tu eşti de vină. Astea-s caracterele formate la noi în şcoală. A, da, evident, de burse de merit încă nimic. Nu că ar fi prea mulţi bani, dar nu strică niciodată. Şi-aşa, timpul deja e un lux pe care nu ni-l mai permitem.

România, vreau să plec de-aici. Sunt prea slab ca să trăiesc aici.

(prin titlu vorbesc în general, pentru că încă mai sunt profesori pentru care am cel mai profund respect)

6 Răspunsuri to “De ce am tot mai puţin respect pentru profesori”

  1. Andrei Sipos Says:

    Bun articol, si de data asta; si la multi ani de sf. Ion!

  2. fourtyseven Says:

    Merci frumos. Îmi pare rău că trebuie să fiu atât de acid de propria-mi onomastică.

  3. Hmmmm…bine zis. Foarte bine zis. Aceeasi situatie e si pe la noi. Insa nu ai ajuns inca sa ai teme la romana de genul eseu de 10 pagini.
    Si partea frumoasa este ca asa e peste tot la mate-info :) facem ca prostii o gramada de prostii fara sens…gen franceza, biologie, chimie, care nu au ce cauta aici(cel putin in opinia mea).
    Anyway, si mie imi pare rau ca te-ai dus la Buzau :) cred ca ar fi fost foarte interesant sa fim colegi. Desi probabil ca ai fi aterizat la prima clasa…(25 de fete -> asta spune tot)

  4. fourtyseven Says:

    Fratemeleu, avem şi noi 21. Ştiu cum e. Încep să mă gândesc serios la anul să mă întorc la Râmnic, deşi nu prea sunt şanse să o şi fac. Dar o să fim colegi de facultate. :)

  5. Ooooo, da:) can’t wait to see that day coming…

  6. La noi a fost (si este) si mai rau.. test la fizica si teza la informatica vineri, test la fizica si teza la matematica vinerea urmatoare..(pfiu, am terminat cu astea). Miercuri avem test la bio, un referat de 7-8 pagini concepute de insusi neuronii nostri traumatizati (mda, unii profesori, precum profa mea, n-au ce face si stau sa caute pe net o fraza din trei la fiecare referat, sa vada daca sunt copiate de pe wikipedia) tot la biologie, proect la muzica (prezentare in power point, sample-uri muzicale etc), siiiiiii de invatat 10 pagini de cuvinte noi la germana + declinari + toate prepozitiile pe cazuri. :))) so we`re all martyrs. (aaa si incercati voi sa stati intr-o clasa unde raportul fete:baieti este de 9:1, alcatuind un total minunat de 30 de oameni. mai rau e pt noi, cu 2 cromozomi X, really :P )

Lasă un răspuns

