Iarnă ca acum şapte ani

Nu am de gând să comentez faptul că în Râmnic străzile sunt înzăpezite şi e zăpada de vreo 60-70 de centimetri. Nici măcar faptul că Berceanu se plimbă prin Buzău şi DN2, o şosea cheie în ţara asta, e înzăpezit. Astea-s bălării. Dacă ţin eu bine minte, n-a mai nins aşa de când aveam 7 ani. A mai fost prin 2007, la început, o zăpadă să zic mai sănătoasă, da’ n-a ţinut mai mult de o săptămână. Asta e cu noi abia de 4 zile şi nu cred că scăpăm de ea într-o singură lună.

Pe de altă parte, mie îmi place. Mai puţin viscolul, că eu vin de afară acum. Încă am faţa roşie, fesul şi fularul pline de zăpadă, şi, dacă mă uit un pic, am zăpadă şi pe faţă. Încă ninge, şi mâine trebuie să scoatem maşina ca să mergem după porc. E chin cu datul zăpezii prin curte, e mai mare chin cu eliberatul maşinii din nămeţi, şi cred că o să luăm o lopată cu noi, chit că sunt doar vreo 12 kilometri.

E frig, e foarte frig. Dacă mai continuăm în ritmul ăsta, ajungem ca în Decembrele lui Bacovia. Nu prea m-ar deranja, hainele de piele sunt chiar practice iarna, cu toate că au împreună vreo 5 kile. Şi totuşi, anul trecut, în decembrie, umblam prin curtea şcolii în mânecă scurtă şi nu aveam nimic. Ori mi-am pierdut eu rezistena la frig, ori sunt -10 grade sau chiar mai puţin. Măcar îmi îngheaţă doar faţa.

E prea frumos, mai vreau ierni.

End of rant.

8 Răspunsuri to “Iarnă ca acum şapte ani”

  1. Eu sunt cel mai fericit om, pentru ca am ramas in Buzau din cauza asta. Iar in Buzau este, cred, mai bine decat la Ramnic, nici vorba de viscol in oras, doar ninsoare. Astazi a fost cea mai frumoasa zi de cand a inceput sa ninga, sclipea zapada ireal si scartaia sub bocancii mei…

    End of rant.

  2. eu imi aduc aminte ca a mai fost o iarna cam la fel cand eram noi clasa a6a. stiu asta pentru ca atunci a fost ultimul an in care mi-am luat eu frecare calumea…

  3. fourtyseven Says:

    tu eşti din Berca. la voi ninge. nu ca la noi. :)

  4. Hehe:) Ar fi trebuit sa trec pe la Ramnicelu sa vezi belea…de vreo 5-6 ani nu a mai nins asa. :D Si intr-adevar, e distractiv sa dai zapada peste gard din 2 in 2 ore.

  5. Unde e incalzirea globala acum? :)

  6. fourtyseven Says:

    @em – nuclear winter. :D
    @Cosmin: precum spuneam, 7. Ironia e că am trecut prin Râmnicelu, Boldu, Măcrina, alte comune duminică, şi era grâul de pe câmp verde. Nu dau zăpada din 2 în 2 ore, da’ ieri m-am distrat cu lopata de un metru încercând să sparg gheaţa de pe pistă… că altfel nu păpam azi porc.

  7. deci..cum era..ultimul an cu „frecare calumea”?:))

Lasă un răspuns

