Prima ninsoare

Mda, e la modă subiectul. M-am sculat la 7 fără 10 să mă duc la şcoală. Tehnic azi a fost vineri, că recuperăm zilele pierdute cu gripa porcină. Dar nu contează asta prea tare. Când am ieşit din bloc, deşi era întuneric, am văzut alb în faţa mea, pe aleea din faţa blocului. „Mă, ce naiba e asta?”

Mi-a luat ceva timp până m-am prins că mă ninge. Şi abia după ce am traversat Unirii m-am prins că îmi îngheaţă nasul. Şi picioarele, binecuvântaţi fie pantalonii de uniformă. Şi gresia de pe treptele de la intrare în liceu, că de două ori era să pic în marele dorsal pe ele, mare deştept ăla care a ales-o. (da, ştiu, marele dorsal e un muşchi, da’ sună fain) Măcar ne-am bătut un pic cu zăpadă, ca băeţii. Că aşa-i frumos iarna. Şi mi-a luat de 3 ori mai mult să ajung acasă, cu maşina. Da’ să vezi pe DN2, pe Buzău-Râmnic ce nenorocire era. Şoseaua numai zăpadă, fulgii îi zbura vântul de ziceai că-s o peliculă de valuri, ţi-era frică să mergi înainte. Ne-a luat vreo 40 de minute. Nici nu vedeai marcajele pe drum.

M-a mirat că la Crucea Comisoaiei, unde zicea tata că la ultima asemenea iarnă cu viscol se înfundase toată circulaţia, prin 2002, se circula relativ fluid.

Dar ce bat câmpii aiurea. E prea faină senzaţia: roţile patinează, nu poţi pleca cu maşina din loc (după o oră de parcare), dai zăpada din curte şi până termini deja s-a aşternut la loc, te chinui să nu pici, te cruceşti cum de poştaşul încă vine pe bicicletă… Dacă stau şi mă gândesc, n-am mai prins de mult aşa zăpadă. Cred că de cel puţin 4-5 ani. Dacă ajungem ca prin clasa a doua-a treia, când ţiu minte că se închisese şcoala de tare ce viscolea – şi cred că nici nu aveam căldură – pot să zic că am prins şi eu, o dată în viaţă, o iarnă ca la carte.

Sărbători fericite, dragi cititori.

ps. nu, n-am de gând să comentez ineficienţa statului român în a contracara efectele negative ale ninsorii. sunt alţii mai în măsură ca mine să facă asta.

Un răspuns to “Prima ninsoare”

  1. astazi am iesit afara la 7 jumate dimineata (eu am vacanta:P), am stat pana la 11 aproape, dupa aia la 1 am iesit iar si am ajuns acasa acum. adica 6 si ceva. atata zapada..la noi…deja cred ca visez :)) e frumos..de-ar fi in fiecare an asa..

Lasă un răspuns

