Votul în diaspora

Sunt o dată în viaţă de acord cu Adrian Năstase: că voturile din diaspora ar trebui să conteze mult mai puţin.

Sau poate că ar trebui să zic că nu ar trebui să conteze deloc. De ce? E simplu:

În primul rând, românii din diaspora nu au cum să fie la fel de bine informaţi ca aceia care trăiesc în ţară. Îmi susţin afirmaţia cu o dovadă: Wall Street Journal a afirmat că liberalismul economic a câştigat alegerile în România în faţa urmaşilor comuniştilor. Din ţară, mi se pare destul de evident că în alegeri nu a câştigat un partid liberal economic, sau măcar unul cu o ideologie clară, bine conturată. Şi că de cealaltă parte a baricadei se aflau adevăraţii liberali. E destul de evident.

În plus, mie mi se pare anormal ca un individ care îşi face veacul prin Uzbekistan şi nu prea mai are cine ştie ce contact cu ţara (decât eventualii bani pe care îi trimite înapoi la rude) să decidă într-o problemă care nu îl priveşte, ci mă priveşte pe mine, care trăiesc aici. Asupra mea se răsfrâng consecinţele votului diasporenilor, nu asupra lor. Am citit azi în ziar că erau mulţi care s-au simţit lezaţi de afirmaţia asta venită de la Adrian Năstase. Foarte ofensaţi, afirmând că banii trimişi de ei înapoi în ţară sunt buni şi că muncesc ca sclavii pentru ei. Unu, cine vă pune? Doi, trimiteţi bani ca să ajutaţi economia? Nu, trimiteţi ca să vă ajutaţi rudele. Şi eu la fel aş face.

Nu consider românii din diaspora o categorie inferioară, să ne înţelegem. Pentru că şi eu aş pleca în străinătate dacă aş avea ocazia. Măcar pentru studii. Şi mă gândesc la aceia foarte deştepţi printre noi care pleacă pentru că statul nu este în stare să îi păstreze. Dar nu e normal ca o decizie care te afectează direct pe tine să fie luată de altcineva neafectat de asta.

Lasă un răspuns

