Despre cum ne-a fost mai bine

Circulă pe bloguri un adevărat val de articole despre cum ne-a fost mai bine pe vremea lui Băsescu, începând cu cel de la Piticu, continuând cu Vis Urât (bloggeri pe care, de altfel, îi respect). Acuma, nu vreau să creadă lumea că sunt un d’ăla micu care sare la gâtul celor mari, doar-doar de-o ajunge. Nu, dar vă grăbiţi şi trageţi concluzii aiurea. Ăsta va fi ultimul articol despre politică pe care îl public aici – nu am 18 ani, nu fac politică, doar îmi dau cu părerea.

Întâi de toate, cea mai apropiată paralelă la gândirea conform căreia pe vremea lui Băsescu era mai bine este aceea că pe vremea comuniştilor era mai bine: s-a făcut metrou, s-a făcut o autostradă, s-au făcut blocuri, fabrici, uzine… Bun, acum să ne gândim câte realizări ale comuniştilor s-au făcut cu titlul de „Mari Realizări ale Partidului Comunist Român, Continuatorul Tradiţiei Revoluţionare a Poporului Român”, recte cu scopul alimentării grandomaniei, şi câte erau pur şi simplu fireşti şi trebuia să se facă, indiferent şi independent de cine se afla la putere.

Da, şi eu din 2004 încoace, cu toată familia, am crescut în posesiuni materiale, dar asta în nici un caz strict prin voinţa lui Băsescu. Să reamintim că în guvernările de până în 2007 inclusiv a luat parte şi PNL, care a venit cu măsura cotei unice de 16%? Iar PNL nu se confundă în nici un caz cu persoana lui Băsescu. Şi dacă e să privim lucrurile aşa, personal am dus-o cel mai bine în 2008, când Tăriceanu guverna singur: primeam de la şcoală bursă de merit. De ce nu e independentă de cine se afla la guvernare? Simplu: anul ăsta nu mai pot măcar să visez aşa ceva: de la formarea guvernului PD-PSD şi apoi PD-singur, pot să zic că am dus-o mai prost.

Nu vă grăbiţi gândirea şi afirmaţiile, graba strică treaba.

11 Răspunsuri to “Despre cum ne-a fost mai bine”

  1. nu stiu cat iti amintesti tu de dinainte de 2004, dar e o diferenta majora, atat la nivel politic cat si la nivel social si economic.

    ne-am dus in sus si ne-am dus in sus bine, in comparatie cu ce era inainte cand nu se intampla nimic

    pe bune, pana si aseara am detaliat asta la bere

  2. fourtyseven Says:

    Am zis doar să nu ne grăbim, nu am negat meritele guvernărilor din 2004 încoace. Nuu cred, însă, că toată povestea se datorează lui Băsescu: precum am zis, şi eu pot să zic că ai mei o duc mai bine din 2004 încoace.

  3. ar trebui să ai în vedere o poză mai largă: tăriceanu a făcut bine, a angajat, a dat în stânga şi-n dreapta, a dat burse etc. cât a fost tăriceanu, aveam cel mai mare număr de bugetari de dupa 89. daar,
    a venit criza şi pac, am realizat că sunt prea mulţi bugetari şi am început să-i dăm afară.
    evident, că boc (a nu se înţelege că-i iau apărarea!) a picat de prost în comparaţie cu tăriceanu. când arunci cu banii în stânga şi-n dreapta fără cap, normal că lumea te iubeşte.
    pnl-ul a avut norocul că n-a rămas la guvernare până a venit criza. că dacă rămâneau, să fi văzut atunci cât rahat se arunca în ei că au dat bani la lăutari
    şi da, normal că ala scârţar, care a fost nevoit să strângă sacul este vinovatul.

    întrebare de final: dacă ai tăi ar fi fost mai săraci acum decât în 2004, pe cine dădeai vina?
    fii obiectiv

  4. fourtyseven Says:

    Pe toţi. Inclusiv Tăriceanu şi Boc.
    Printre altele, ştiu şi că Tăriceanu nu mai dădea nici un leu la Bechtel (precum era şi logic, nu kilometri, nu lei).
    Iar pe Boc arunc vina că guvernul lui nu are bani să dea, deşi a făcut împrumut la FMI. Iar apropo de bugetărime, ştiu că guvernarea actuală pur şi simplu a schimbat oamenii, nu a redus posturile, în domeniul educaţiei. Decât prin creierii munţilor.

  5. Mai Ioane, tu il admiri pe Tariceanu ca a fost onest afirmand ca daca nu-s bani, nema salarii marite la profesori. Si totusi iti place sa iei bursa, asa-i? Da’ daca nu-s bani, vorba Tariceanului, de unde bursa nene Ioane? De fapt, de ce bursa si nu salarii pentru profesori? Nu c-as fi eu amator de justitie sociala, nici pe departe, am mancat bursa trei ani, dar nu cred ca judeci o guvernare/un presedinte in special dupa cat de bine o duci.

  6. fourtyseven Says:

    Unu că un preşedinte nu e sinonim cu o guvernare (în general, nu în cazul Boc). Doi, Băsescu prelungeşte criza politică, ceea ce atrage probleme de ordin economic.
    De unde? Împrumutul de la FMI făcut de guvernul Boc. Şi ştiu că nu primesc pentru că nu sunt bani, şi dacă nu sunt bani, ceva nu merge bine, ceva ce pe atunci a mers.
    De ce nu aş judeca? Scopul final nu e să o duc eu bine?

  7. Ioane…ia mai un kürtőskalács si relaxeaza-te, chiorpaliul vegheaza :)

  8. Atitudinea anti-basescu este dovada ca majoritatea tinerilor sunt condusi de zvonuri si de televizor.Sincer..Nu il laud,nu zic nimic.Dar de acolo pleaca atitudinea.

  9. fourtyseven Says:

    Eu nu m-am prea uitat la televizor până în campanie, şi acum doar la dezbateri. Ce am văzut la Băsescu?
    Populism ieftin, discurs de doi lei, scandal, certuri, miniştri gen Udrea şi Ridzi, EBA, campanie jegoasă sub forma referendumurilor. Dictatură personală, guvern fără program anticriză, şmecheri gen Blaga, Videanu sau Berceanu.
    Nici unul dintre astea nu este un zvon, precum ştii.

  10. Care sunt mai mici? Smecheri ca Patriciu,Vantu…Ion Ilici Iliescu?Tiganii de Vanghelie si Bombonel?…Nasoala treaba…MURDARA…

  11. fourtyseven Says:

    Patriciu cât o fi de şmecher a fost în stare să aducă profit ţării dintr-o rafinărie care păpa bani. Iliescu, Vanghelie, Năstase, Vântu nu îi discut pentru că ai dreptate.

    Diferenţa e că pe ăştia nu prea îi vedeai în posturi-cheie, ca pe cei enumeraţi de mine.

Lasă un răspuns

