Pe 9.10

Apăru Ubuntu 9.10, şi pe zi ce trece sunt tot mai mulţumit.Upgrade-ul de distribuţie şi de kernel se realizează integral pe internet, şi este extrem de uşor, practic poţi să faci tot ce vrei în timp ce se upgradează, excepţie făcând finalul, care e un amărât de restart… pe care în Windows trebuie să îl faci cam oricând instalezi ceva.

De consumat, consumă mult mai puţin ca Vista (acum înghite cam 600 de mega, am un firefox cu 9 taburi, 2 conversaţii, lista de contacte, un rhythmbox, 2 ferestre de file manager şi o grămăjoară simpatică de screenleturi pe desktop) şi arată cel puţin la fel de bine (bine, mai trebuie să mă prind ce fac cei 6 mega de swap folosiţi). De mişcat, se mişcă ireproşabil… bine, în ultima vreme m-am şi lăsat de jocuri, aşa că nu prea am motive nici măcar să mă mai uit la VM-ul care îmi rulează, la cerere, windows XP.

O chestie care mie mi se pare genială este Ubuntu Software Center, care adună la un loc o grămadă generoasă de programe de care un utilizator ar putea avea nevoie, omul putând căuta printre ele pentru a instala ceva doar din mouse, fără necesitatea liniei de comandă. Deşi eu am învăţat câteva chestii despre terminalul din Linux (încă sunt diletant, totuşi) şi pot să instalez programe şi progrămele din linia de comandă, USC este extrem de comod şi, părerea mea, aduce Ubuntu mult peste Windows. Mă declar fan.

Problemuţe sunt. Ceea ce oricine trebuie să înţeleagă e că Ubuntu nu e un sistem „fire and forget”, şi că adevăratul lui potenţial se atinge atunci când utilizatorului nu îi e frică să umble pe google ca să afle ceva. Spre exemplu, are el ceva cu hardurile şi stickurile USB de nu le montează… problema s-a rezolvat în 5 minute. Cardurile SD iar nu le montează, şi, spre surprinderea mea, soluţia este un simplu frecuş al cardului, ba l-am scos, ba l-am băgat, până a început să meargă. În rest n-am mai găsit absolut nici o problemă.

Acum mă chinuie problema instalării Ubuntu Netbook Remix 9.10 pe EEEPC… nu pot să îi fac upgradeul de distribuţie pentru că 500 de mega, cât am eu disponibil pe SSD, reprezintă prea puţin pentru asta. Mircea a zis că mă ajută el, dar are nevoie de remote desktop, aşa că până sâmbătă nu am speranţe, decât dacă reiau procedura cu stickul de instalare… ceea ce nu prea vreau.

Bine, o chestie care nu îmi place prea tare e splashul, că aduce un pic cam prea tare cu Vista logoul ăla alb care apare. Şi popup-urile de la reglaj volum/luminozitate/messenger care apar un pic mai jos decât chiar sub panoul de sus, dar asta nu mă deranjează atât de tare, având în vedere că pică fix sub clock-screenlet-ul pe care l-am pus.

Lasă un răspuns

