De ce sunt eurosceptic

Pentru cei neavizaţi, mărita Uniune Europeană a dat ordin să nu se mai comercializeze becuri incandescente. Adică dinalea pară, normale, de la care nu te dor ochii când scrii sau citeşti. Şi vorbesc în cunoştinţă de cauză, pentru că am bec fluorescent la budă, şi mă iau toţi dracii când mă apuc să citesc ceva. Practic, ce face UE este contra bunului simţ economic – vine şi interzice un produs pentru a impune altele. Nu o să mă apuc să turui despre cum, probabil, s-a făcut o grămadă de lobby şi s-a mâncat rahat pe tema becurilor, dar mie mi se pare o mizerie să faci aşa într-o economie de piaţă. În fond, depinde de firmă ce produs scoate de pe piaţă.

Dar, fraţii mei, „UE nu impune utilizarea becurilor fluorescente”. Da, nu o impune, dar nu dă alternative. Aşa că, dragii mei, noi plătim de vreo 5 ori mai mult pe un bec care durează de maxim 3 ori mai mult şi, între timp, ne şi strică ochii. Iar diferenţele mari de durată, să fim serioşi, nu se găsesc decât în studii „de specialitate”, făcute de „analişti” foarte părtinitori.

Hai să vă împărtăşesc un secret. Prin construcţie, o termocentrală va consuma la fel şi în cazul în care se folosesc becuri fluorescente, şi în cazul celor incandescente. Pentru că partea termică este independentă de cea electrică. Singurul efect va fi asupra facturii. Bine, şi asupra căldurii din cameră, dar iarna oricum nu îţi strică, şi vara, pe lângă că e lumină până pe la 9-10 noaptea, oricum nu prea stai în casă. Şi decât să îmi belesc ochii şi să îi distrug într-o lumină de tip neon, înjurând la fiecare 5 secunde un bec care are un aspect care te face să te simţi într-o cuşcă de laborator, prefer să arunc un leu pe bec şi să plătesc un kilowatt la 10 ore. Dau un leu da’ stau în faţă.

Cum îşi poate permite un organism de tip statal să îmi impună mie, cetăţean, liber prin naştere şi de la Dumnezeu, ce să cumpăr? Eu eram cât de cât pro-europa, pentru că sunt mai progresist în gândirea economică, dar când  văd că această Uniune devine mai sovietică pe zi ce trece, mă gândesc că toată lumea care foloseşte termenul de „neosoviet european” are mult prea multă dreptate. Aşa că, dragii moşului, e naşpa rău de noi.

Emigraţi în Moldova cât mai puteţi.

Lasă un răspuns

