Întors de pe la mare

Iacă, după un drum de 4 ore şi ceva, am reuşit să ne întoarcem acasă. Surprinzător, blocajul de la Eforie nu a ţinut mai mult de 2 kilometri, şi, ca la fiecare blocaj care se respectă, ghici ce am găsit la capătul lui.

Un cap de cretă. Ceea ce mă face să mă gândesc. Cum se întâmplă că de fiecare dată când este pus un dinăsta în intersecţie, se blochează traficul instant? De ce mama mă-sii îi mai pun acolo? Să facă doar act de prezenţă, să vedem că nu dăm banii degeaba? Logica e foarte simplă. La un blocaj nu poţi nici să stai pe loc, nici să mergi normal, recte îţi merge motorul foarte mult şi nu parcurgi mare distanţă. Dar, cum motorul merge, rezultă că tu consumi benzină. Care costă destul de mult. Deci, pentru capul ăla de cretă care stă şi încurcă (apropo, în ultimii 2 ani, toţi meliţienii care stăteau în intersecţii să „dirijeze” mie mi s-a părut că nu fac altceva decât să încurce totul) şoferul nu plăteşte doar impozit, ci şi ceva benzină. Că are bani, doar e criză, nu? Îmi amintesc de vorba Psihedelicului, că poliţiştii sunt nişte „mentori”…

La Giurgeni, în schimb, s-a schimbat straşnic mentalitatea. Şi la dus şi la plecat, din cele 6 porţi de taxare de pe ambele sensuri am prins 4 deschise pentru sensul nostru… circulaţia nu mai era gâtuită acolo. Şi eu cam de asta mă temusem. Dar după Constanţa s-a mers perfect. Chit că între Ţăndărei şi Însurăţei mai dădurăm de câte o porţiune de drum care arăta (şi se simţea) ca după vreun bombardament.

În rest, m-am făcut mai cioroi un pic, am mâncat mult şi bine – băgaţi de seamă, marea face foame!, am prins un răsărit la malul mării şi m-am plimbat mult. Cam ce trebuie să facă un om pe la mare. Acum aștept să plec prin Turcia, peste vreo 10 zile, ocazie cu care o să mai văd un pic capitala.

Tăvarăşi, mai pe seară.

Lasă un răspuns

