Eficientizarea comunicării

La mate-info se face, printre alte materii clasice (gen desen), o materie deopotrivă iubită şi hulită, şi anume informatica. Şi la informatică de obicei nu ajunge să facem un algoritm, trebuie să fie, pe deasupra, şi eficient. Astea fiind zise, continuu cu ideea că sunt obsedat de eficientizare şi în viaţa de zi cu zi. Cui îi place, de altfel, să piardă timpul aiurea-n tramvai? Şi fiind un om foarte solicitat, am ajuns să mă mai enervez un pic când mă întreabă oamenii. Nu pentru că mă întreabă, ci datorită felului în care întreabă.

Bă băieţi. Şi fete, pentru cine mă crede misogin. Când aveţi nevoie de cineva, să îi cereţi ceva, să îl întrebaţi ceva, renunţaţi la „pot să te întreb/rog  ceva?” Pentru că este evident că „poţi”. Întreabă direct, că aşa nu se mai pierde timpul aiurea. Dacă tot ţineţi la introducerea asta formală, merge mult mai bine un „mă poţi ajuta cu…?” sau un „poţi să-mi spui şi mie dacă…”. Sau dacă ai dubii despre capacitatea mea de a răspunde la momentul meu respectiv, e mult mai la obiect un „ai un moment?”. Pentru că eu nu ştiu dacă tu poţi sau nu să mă întrebi ceva, şi mi-e prea lene să mă gândesc.

2 răspunsuri to “Eficientizarea comunicării”

  1. O vai, Bla Says:

    Urasc la culme introducerile stupide si eventual ipocrite de genul ala. Ma cal-ca pe nervi.

  2. fourtyseven Says:

    Ipocrită?

Lasă un răspuns

