Cascologie

Când am fost în Bucureşti nu am putut să nu observ un obicei. 80% dintre oamenii de pe stradă cu căşti înfipte în urechi, rar găseai pe cineva care să se mulţumească să asculte sunetul unui oraş. Părerea mea, eu în claxoane, trombe, motoare, RATB, tiruri, strigăte, păsărele, vânt, înjurături, cântăreţi de stradă, picamăre, orice, găsesc un farmec unic. Poate că eu nu sunt la fel de grăbit şi îmi place să aud metroul şi tramvaiele în zare. Deşi când vrei să ajungi de la Muncii la Unirii în 10 minute nu e tocmai plimbare de seară. Şi totuşi nu mă pitesc între nişte căşti.

Unii ar zice că e din cauză că suflu în iaurt. Nu, nu mai am chef. Nici măcar pe drumuri lungi cu trenul nu mai prestez căşti. Prefer să simt vântul în ureche când călătoresc pe geam, să mă uit la peisaj, să vorbesc cu oamenii din compartiment. Să mă gândesc, să citesc, orice, dar nu mai am cheful de altădată pentru a asculta muzică la căşti. Nu ştiu de ce, dar nu-l mai am. Pur şi simplu, prefer să petrec timpul altfel, gândind, filosofând despre nimic, vorbind, dar pe tren cel mai fain e cititul, altfel simţi că prinzi lucrurile.

Dar în fine. Căştile mi-au făcut auzul de o natură cu totul stranie. Am încă un auz foarte fin. Noaptea nu pot să dorm dacă se aude un televizor fie şi dat încet, de bântui noaptea prin casă anihilând televizoarele. Dar tot auzul meu e atât de grosier încât de multe ori nu pot să disting ce-mi zice un om. Cel mai nasol e că acel om poate să fie chiar şi eu. Pentru că, de vreo 3 ani, vorbesc foarte tare. Din simplul motiv că nu aud nici măcar ce zic eu. Cauza? Prin clasa a şaptea am descoperit mp3-playerul. Doi ani am folosit aşa ceva obsesiv. Înainte de a noua adormeam cu Iron Maiden la maxim în căşti. Un obicei foarte prost. Cu toate că e mult peste a folosi difuzorul de la telefon. Îţi autodistrugi timpanele, da’ măcar nu deranjezi în jur. Pe la mijlocul clasei a noua m-am dezobişnuit de a sta 24/24 cu căştile în urechi.

Asta şi din motive de etică. Când merg cu microbuzul prestez căşti. Dar în tren, în compartimente mici, nu bag căşti decât când sunt în companie neplăcută. Când sunt cu cineva în maşină, mă simt prost să ascult muzică la căşti. Pentru că, printre altele, în maşină mai stai la o vorbă, şi în plus şoferul decide. În maşina familială cu atât mai mult, că muzica se alege în aşa fel încât să convină tuturor. Şi tocmai, nu pot să îmi închipui cum aş arăta în maşină, unde mai are cineva nevoie de mine, chiar şi în ocazie, cu căştile în urechi.

M-am dezvăţat de obicei. Din păcate, prea târziu. Luaţi aminte, copii, nu abuzaţi de căşti. Mai ascultaţi şi peisajul.

9 răspunsuri to “Cascologie”

  1. Lalartu Says:

    Nea Ioane, ca un utilizator inrait de casti ce sunt, a fi de acord cu tine ar fi doar marea mea bunavointa (noh, care nu-i). Chiar nu-mi dau seama ce asculti tu de ti s-a ascutit asa auzul. Al meu tocmai invers.
    La naiba cu etica, te crezi prea apropiat de „taranii” (am un deosebit respect pentru taran, de unde ghilimelele) cu care mergi in tren ca sa nu le intorci dosul si casca? Da’ cum naiba citesti tu in tren eu nu pot intelege.
    Si eu am o manie cu zgomotul orasului. Vara dorm cu geamul deschis tocmai de-aia.

  2. fourtyseven Says:

    Depinde de ţăran. Când e vorba de ţăranul ţăran n-am nimic cu el. Când e vorba de ţăranul de oraş, prefer să pitesc elegant o pereche de doape în urechi, şi să-l ascult pe Halford. Un asemenea aparent ţăran mi-a făcut o părere foarte bună pe tren, plus că de multe ori mă trezesc cu vechi cunoscuţi prin compartimente. Şi de multe ori mă atrage peisajul. Acum depinde de om, dar pe tren citesc foarte uşor.
    Eu nu ştiu încă dacă dorm cu geamul deschis de dragul naturii urbane sau de dragul confortului termic.

  3. O vai, Bla Says:

    „Când sunt cu cineva în maşină, mă simt prost să ascult muzică la căşti.”
    Zau?/:)

    Si…inca ceva:D
    „Părerea mea, eu (…) păsărele (…) găsesc un farmec unic.”
    Nu ma puteam abtine.:D

  4. O vai, Bla Says:

    Scuze, uitasem sa adaug in inainte de pasarele.

  5. fourtyseven Says:

    @Bla – da, zău, aşa mă simt.

  6. copila de mine a fost de asemenea afectata. :(

  7. Fara nicio legatura cu subiectul…..poate vrei sa participi la un concurs de bloguri:

    http://www.edumanager.ro/articol.php?id=4103

  8. ciocoflenderul Says:

    salut. casti=noob

  9. Asa-i? Vroiam sa incep cu clasica interogatie neaosa, da’ m-am gandit ca jignesc pe cineva pe blogul lui Ion. Ciocoflenderul=noob.

Lasă un răspuns

