Întâmplare pe tren

Când m-am întors din Bucureşti, sâmbătă seara, am mers cu acceleratul 1653, care mi-e vechi prieten, fiindcă am mers cu el vreo 4 ani. Evident, nu am stat 4 ani în el, dar în fine. E vorba de Bucureşti-Vatra Dornei, de 9 seara. Care când vine e trecut prin foc la propriu, e o căldură care te ucide în el. Şi adună la asta fereastra de la compartiment, încuiată, bineînţeles, şi cei 6 oameni prezenţi, şi lipsa aerului condiţionat. Bine, e şi o parte bună, că anul ăsta l-am prins dotat cu vagoane noi, cele care, în trecut, erau puse pe rapid. Aşa că era mai comod ca de obicei.

Eeei, în compartiment am stat, printre alţii, cu un individ a cărui figură nu trăda nimic din ce ascundea. Dar tricoul cu Iron Maiden făcea asta. Pe scurt, era de un bun simţ firesc. Omul fuma, dar nu fuma în compartiment, fuma afară, pe geam.

În fine. Mă apuc eu să povestesc cum m-a certat naşul că aveam geamul deschis. El…

…asta nu-i nimic. Pe mine m-a certat că de ce aveam bilet. Că puteam să îi dau jumate de preţ lui şi să stau la căldură la clasa I. Uite ce i-am zis. „Naşule, eu am plătit bilet de clasa a doua şi stau aici, şi l-am plătit pentru că ştiu că dacă eu iau bilet cotizez la CFR, şi ei au bani mai mulţi să cumpere vagoane noi pentru trenurile mai scumpe, şi aşa ajung şi la trenurile astea vagoane mai bune, şi nu o să mai stau nici eu în frig.”

Omul ăsta mi-a plăcut mult. Când am aruncat nişte gunoaie la coş mi-a zis „dacă ar gândi mai mulţi ca tine n-ar mai fi rău în ţara asta”. Aceeaşi replică i-am dat-o şi eu lui după povestirea asta.

Tot respectul.

Lasă un răspuns

