Two minutes hate

Ce zi e mâine? 9 mai. Ce înseamnă ziua asta?

Mai mult ca sigur, primul lucru la care te gândeşti este „ziua Europei”. Îmi pare rău de tine dacă am dreptate. Dar mai ai o şansă.

Al doilea lucru? Probabil o să te referi la 9 mai 1945, când s-a încheiat războiul la Berlin. Caz în care iar îmi pare rău de tine. Ultima şansă.

Aaaaa, 9 mai 1877? Da da, Independenţa României! În sfârşit, o dovadă minusculă de românism.

Care-i problema mea? Păi, mai nimeni nu mai dă doi lei pe independenţa noastră. Toţi sărbătorim ziua Europei, cea care îşi bate joc de România punându-ne sub nivelul celorlalte state membre, şi care ne pune într-o alianţă cu Ungaria. Nu-s xenofob, da’ tare aş vrea să ştiu o chestie, românii şi ungurii ca popoare nu au fost mereu la cuţite? Cum naiba să fie aliaţi?

A, da, şi sărbătorind ziua Europei, indirect, sărbătorim victoria sovieticilor la Berlin în ’45. Aşa ceva prefer să nu sărbătoresc, tristă zi a fost aia. Şi cum se face că auzi cu luni înainte de manifestaţii de ziua Europei şi de Independenţa noastră de stat nu auzi nimic?

Poate am fi fost mai fericiţi sub protectorat sovierusesc şi sub turci?

Eu nu cred.

Eu cred că românii devin eurolingăi.

9 răspunsuri to “Two minutes hate”

  1. […] mai – deznodământ 2009 mai 9 by fourtyseven Scriam ieri despre eurolingăi, şi mă plângeam că nimeni nu o să facă nimic de ziua independenţei […]

  2. ginofilul Says:

    „A, da, şi sărbătorind ziua Europei, indirect, sărbătorim victoria sovieticilor la Berlin în ‘45”
    Ziua Europei se sarbatoeste pe 9 mai datorita declaratiei lui Schuman din ’50. E doar o coincidenta de data cu ziua capitularii Germaniei.

  3. fourtyseven Says:

    Din câte ştiu, motivul victoriei a întărit ideea de a alege ziua respectivă. Ceva în gen ce a făcut Regele în ’77, când a ratificat independenţa de 10 mai, ziua monarhiei.

  4. valeriu Says:

    Doat atat spun: N.ai cu cine!

  5. anonim2009xd Says:

    nici nam stiut k ieri a fost ziua europei!

  6. anonim2009xd Says:

    Europei*

  7. Lalartu Says:

    Ca romanii sunt eurolingai este adevarat, dar binevoieste a pastra afirmatia in domeniul suprafetei, ca n-are de-a face cu Romania profunda. Iar ambele evenimente care marcheaza data sunt de la fel de trista amintire; nu vad in ce fel as putea face diferenta intre URSS si neo-sovietele europene cu aer de Internationala a V-a.
    Eh, si totusi, cum sa nu te unga la inima manifestatiile de 9 mai din Rusia. Poate ca am eu o viziune mai mitologizanta asupra istoriei, influentata de indivizi mult prea obscuri gen Spengler si Evola, dar imi place sa cred ca o Rusie curatata de plagile bolsevismului va reatinge gloria imperiala.

  8. fourtyseven Says:

    Sincer, cât din „România profundă” mai poţi vedea azi? Şi apropo de Rusia imperială… sincer, mie diferenţa dintre Rusia bolşevică şi cea imperială nu mi se pare atât de puternică… oricum ar fi, nici una nu îmi place.

  9. Lalartu Says:

    Citeste-l pe Alexandr Dugin pentru o viziune asupra dreptei rusesti.

Lasă un răspuns

