Blazare

Diriga mereu ne spune să dăm ziua bună profesorilor şi personalului auxiliar. Adică femeilor de serviciu şi meşterilor. Şi, ca nişte elevi educaţi, civilizaţi, ce ne găsim, îi salutăm, că doar na, toţi suntem datori cu două lucruri, o moarte şi-un salut. Şi cum până la moarte mai avem ceva, salutăm. Şi nu putui să nu observ o oarecare tendinţă. Aproape de fiecare dată când salut o femeie de serviciu prin şcoală, respectiva răspunde, e zâmbitoare, etcetera, etcetera. Ştiţi voi, cum e tot omu’ când răspunde la salut. 

La profesori treaba stă altfel. Uneori sunt zâmbăreţi, răspund frumos, ca de la om la om. Da’ de multe ori îi vezi aşa blazaţi, îi saluţi şi nici nu se uită la tine. Nu ştiu frate, mă enervează, ştiu că sunt profesori, au nişte ani, au „facultăţi” (apropo de profa de desen), dar dincolo de toate astea Dumnezeu ne-a făcut pe toţi oameni. De-asta zic că toţi suntem datori cu un salut. Şi în momentul în care un elev îşi manifestă respectul faţă de tine salutându-te, ai datoria să răspunzi la salut, indiferent cât e de elev prăpădit.

Mulţi acuză conflictul între generaţii. Dă-l încolo de conflict, eu sunt convins că conflictul ăsta s-ar reduce puternic dacă am răspunde la saluturi. Asta e cea mai la îndemână şi mai uşor de întins mână.

20 răspunsuri to “Blazare”

  1. Dimineatalamare Says:

    ieri am vorbit cu profa de desen despre asta, si am ajuns la urmatoarea concluzie: salutandu-i pe ceilalti, te respecti pe tine, in primul rand. asa ca daca profii nu raspund, treaba lor. nu stiu cat te afecteaza pe tine canu ti-a raspuns profesorul x la salut. uneori ei nu se saluta nici in cancelarie, asa ca…

  2. fourtyseven Says:

    Depinde, eu ţi-am zis ce cred, toţi suntem datori cu salutul, cine nu-l dă, tot „respectul”.

  3. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Mi se pare foarte corect sa nu raspund la un salut daca nu am chef. Punct. Nu o sa imi fac mustrari de constiinta daca respectiva persoana s-a simtit, vai , ofensata si va face o depresie pe seama chestiei asteia.

  4. fourtyseven Says:

    Acum câţiva ani, poate 10, poate 12 chiar, ştiu că i-am dat unui ţigan nişte ghete care îmi rămăseseră mici. La vreo 7 ani după asta am dat din nou de el, cu „tovarăşii” lui cu tot. M-au oprit şi cât pe ce să mă buzunărească. Eu goană, ei pietre, eu scap. Nu neg că stă în natura ţiganului să fure, da’ măcar pentru faptul că i-am arătat bunăvoinţă cândva m-aş fi aşteptat să îmi răspundă cumva. Nu mi-a răspuns.

    Oricum, stai liniştită, nu fac eu crize de depresie că nu mi-a răspuns unul la salut. Aşa cum el a fost liber să nu răspundă sunt şi eu liber să îl consider un zero barat. Eufemistic vorbind.

  5. Total Anormal Says:

    Eu sunt impotriva salutului universal. Salutul este si o forma subtila de a arata consideratie cuiva. Obisnuiesc a saluta profesorii, care in 90% din cazuri chiar raspund, iar nu binevoiesc a-mi saluta colegii de penitenciar. Oricum nu merita efortul.

  6. anca, veneratoarea de pietre :) [ nicio ironie subtila , doar o traducere mot-a-mot ] , in orice cultura si filosofie , ai sa vezi ca neraspunsul la salut reprezinta o lispa de onoare , si o lipsa a respectului de sine, concluzia o tragi singurica :)

    in al doilea rand , daca un om te saluta [ sa presupunem ca… are intentii bune si n-o face la panarama] , a nu-i raspunde la salut ar fi exact comportamentul unei persoane prea cu nasucul in funduletul propriu :) .

    parerea mea

  7. fourtyseven Says:

    Prin „datoria de salut” înţeleg a răspunde la salutul cuiva. Mi se pare o chestie de bun simţ.

  8. Total Anormal Says:

    Preacucernice parinte, binecuvinteaza!:))) de acord cu tine, insa trebuuie sa ai in vedere si valenta cealalta a neraspunsului la salut: posibilitatea subtila de a-i arata cuiva ca nu-i porti respect. Ceea ce uneori e util, dar natura mea ma face mai predispus catre variante mai brutale.

  9. fourtyseven Says:

    Păi na, acuma depinde de situaţie, da’ când saluţi pe cineva cu care nu ai nici un fel de problemă şi totuşi nu îţi răspunde, atunci chiar mi se pare lipsă de respect de sine. Şi „de acord cu tine”, că dacă nu-i porţi cuiva respect, a nu-i răspunde la salut mi se pare ceva simplist.

  10. Total Anormal Says:

    Nu trebuia sa stergi spa….a…commenturile. Uneori e frumos sa te certi. Ori e dialectica, ori baie de rahat.

  11. chestia aia cu cucernicul mihail a ramas de la alt blog :)) mai, poti sa-ti arati dispretul si in alte feluri, nu prin a nu raspunde la salut. Mie personal chestia cu salutul mi se pare practicabila doar de niste oameni atat de limitati incat se cred superiori prin faptul ca n-au bagat pe cineva in seama.

    in plus, orice impacare poate incepe cu un simplu salut, totul e sa sti sa lasi de la tine , a ierta e „crestineste ” [ ma rog, sunt si cazuri in care la salut trebuie sa raspunzi… cu o flegma-n ochi, dar alea-s cu totul altceva ]

  12. Total Anormal Says:

    Ah, uneori ma apuca si pe mine o enorma compasiune, dar reusesc sa o ascund repede si sa salut la fel de demn ca in majoritatea cazurilor. Pentru celelalte cazuri, zi tu Ioane cum fu cand am iesit de la OJM.

  13. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Prea(vai oo)cucernicule Mihail, parerea ta imi provoaca si mai multa sila.

  14. Daca eu eram in locul stimabilului Ion, nu faceam altceva decat sa sterg commenturile care nu aduc nimic nou blogului, ca cel de deasupra, si sa pun deasupra o piatra tombala in care sa injur cu demnitate autorul.

  15. Si as binevoi sa o intreb pe stimabila de mai sus daca intentioneaza sa-si schimbe nick-ul cand va implini 18 ani.

  16. fourtyseven Says:

    Mă oameni buni, deocamdată nu cred că şterg vreun comentariu. Da’ încercaţi şi voi când comentaţi să scrieţi „una da bună”, nu o sută de comentarii de căciulă, că dup-aia chiar mă apuc de şters, că se cheamă spam.

  17. Am observat si eu tendinta asta a profesorilor, de a nu te saluta. Si cred ca stiu si de ce: sunt salutati de prea multa lume. Gandestete ca mergi prin scoala si majoritatea elevilor pe langa care treci te saluta. Inebunesti sau devii imun, si rareori realizezi ca te saluta cineva.
    Parerea mea!

  18. fourtyseven Says:

    Foarte posibil, dar nu e prea mare, totuşi, efortul să răspunzi la un salut.

    @ Total Anormal – cum să nu, „angela!!!”:D

  19. Currrrrrrva

  20. fourtyseven Says:

    În locul unde stă acum comentariul acesta a avut loc acum foarte puţin timp un flamewar. Întrucât discuţia celor 2 stătea pe hotarul dintre flame şi spam, recte nu contribuia cu nimic la discuţia generată în urma articolului, am şters toate cele 15 comentarii. Să nu se mai repete.

Lasă un răspuns

