Naşa zilei

Ca să încheiem sezonul olimpiadelor (bine, mai e ONM-ul) am fost cu tovarăşu’ Gogu şi cu încă câţiva la judeţeana de informatică. Rezultatul nu contează, contează că am avut parte de ceva peripeţii pe tren. Scularea la 6 jumate, sculat tată să ducă fiu la gară cu maşina, coadă mare la unica casă de bilete, luat bilet la trenul de 7 şi 10. Evident, personal. Pe la Rubla, cu vreo 2 kilometri parcurşi, cad pe gânduri. „Mă, unde a dispărut naşu’?”

Până remarc ceva mai încolo ceva asemănător cu vreun elev de la mine din liceu. Evident că nu se scula vreun dude din liceu aşa devreme să vină cu trenul ăla, aşa că era doar o posibilitate. Controlorul. Sau, în fine, controloarea. Care după ce controlează vine la mine şi la Gogu să se uite la bilete. Şi după ce îmi compostează îmi ia din mână carnetul de elev. Cască ochii la prima foaie, la poză, la medii, la note… la note… la note… bă, ce pana mea se uită asta aşa insistent? „Frumos, frumos” face la mine. Apoi se repetă povestea şi la tovarăşu’ Gogu…

Ceea ce e în direct contrast cu ce am păţit la întoarcere. Fiind prost urcaţi de zelul altui tovarăş, ajungem într-un compartiment de clasa I. Bine, eu ştiam că pe personal tot trenul e de clasa a doua. Repede vine controloarea care, nervoasă, ne pune să ne plimbăm prin tren. Şi apoi se răsteşte nervoasă că ce ne tot fâţâim. Străbatem de 2 ori cele 4 vagoane şi în final spargem gaşca. Eu cu Gogu mergem spre locomotivă să stăm pe geam, când se eliberează un compartiment la Bobocu şi stăm jos regeşte. Până la Râmnic.

Naşul CFR. Unic şi absurd mereu.

Lasă un răspuns

