Cum să-ţi tai craca de sub cur

Din ordinul preaiubitei madam sministru, idioata naibii, am rămas fără cele două (prea multe, nu?) ore de opţional. Fiind bilingv, ne-au băgat engleză în loc.
Şi ca să mai rămânem cu un opţional amărât, a trebuit să renunţăm la ora de religie. Cum eu sunt un mare avocat al orei de religie, bineînţeles că nu sunt de acord cu respectiva idee creaţă a doamnei sinistru.
Mânat, însă, de circumstanţe, am renunţat la ora de religie pentru o oră suplimentară de analiză matematică. Şi din nou m-am lovit de incompetenţa crasă a unora, le-am dat două circulare pe mess să le semneze părinţii cererile de renunţare la religie, şi unii ori le-au uitat acasă ori au venit fără semnături, şi le-am predat fix la termenul limită. „Nişte ţărani.” Nu tolerez incompetenţa şi nu sunt obligat să mă justific.
Dar să vezi că opţionalul ales a fost o chestie de curs opţional la istorie, probabil o să fiu acuzat că mă oftic că am pierdut în faţa majorităţii. Nu voi ţine acum o prelegere despre cât de rahatnică este democraţia, şi despre cât este de necinstit ca minoritatea să se supună majorităţii, dar o să zic că voi, care aţi ales cursul ăla, sunteţi nişte fraieri. La o oră în plus de matematică nu o să aveţi nimic în plus de tocitînvăţat, dar la istorie, plus că e cu un alt prof, o să aveţi destulă muncă, indiferent de ce zic neavizaţii. Plus că o oră de mate pe săptămână în plus e extrem de utilă la bac. Ştiu ce vorbesc.
O să-mi fie reproşat că „nu-ţi place, nu mânca, pleacă”. Îl invit pe cel care îmi zice aşa să plece el, că profilul nu se cheamă „mate-info” ca să exagerăm cu istorie şi geografie, mai mult cu teme inutile (şi zic asta din perspectiva unuia care o să dea bacul şi la istorie). Asta e un cancer social. Vine omul care nu vrea să facă treabă în locul în care alţii vor să facă treabă, şi nu-i lasă pe cei din urmă, care vin să muncească, să îşi facă treaba. Ca un cancer care se extinde.
Ziceţi-mi că sunt antisocial. Mai mult decât asta, cred că societatea este antiprofesională, ultrademocratică, ultrapragmatică. Ghinion.

26 răspunsuri to “Cum să-ţi tai craca de sub cur”

  1. place stilul in care ai inceput sa scrii, fi rau ! pacat ca n-ai cu cine… „niste tarani” …

  2. Total Anormal Says:

    Dap, am fost nevoit sa renunt la religie pentru singura ora cu Bogdan Enescu din toti anii de liceu:|

  3. fourtyseven Says:

    Fratele meu, noi nu mai avem acea oră în plus cu Bogdan Enescu. Nu ştiu dom’le, eu am venit special pentru el, avem unul dintre cei mai tari profi de mate şi nu vrem să profităm la maxim de el. Fraieri.

  4. Sincer…chiar iti inteleg perspectiva. DAR faptul ca lumea are perspective diferite nu ii face nici pe unii, nici pe altii fraieri. In fiecare din cele 3 optiuni pe care le aveam(religie/mate/istorie) era ceva de castigat.
    In ceea ce ma priveste, cred ca ar fi fost cazul sa ne mai miscam posteriorul ala de mate-info bilingv engleza care sta mult prea mult „presat”… si la propriu si la figurat.
    :-j

  5. fourtyseven Says:

    Dragă Ioana, ideea de „fraier” se referă la ideea următoare. Mate=Bogdan Enescu=note puse relaxat, fără probleme, la final de semestru, laolaltă cu notele de la mate simplu. Istorie=alt profesor, altă materie la care să învăţăm/tocim, alte note. Şi cu toate că sunt un grăsun, sunt de acord, trebuie să ne mişcăm poponeţele, dar pare-mi-se că madam ministru a decretat 2 ore de joc sportiv, nu?

  6. a decretat un … era sa zic ce, de anul urmator se vor face maxim 30 de ore la liceu, => se va taia din sport. Eu, care mi-s mate info stau sa fac psihologie, 5 ore de engleza , 2 de chimie obligatoriu, mi se pare o prostie, as prefera o ora de mate in plus pe saptamana numa nu toate prostiile alea cu care deja nu mai am nicio treaba.

  7. fourtyseven Says:

    Sau, de ce nu, o info în plus.

  8. ma rog… slava domnului ca scap drecu de liceu :))

  9. Total Anormal Says:

    Intrucat eu si Ion impartim aceeasi calitate expusa de dumnealui mai sus, cred ca imi va fi destl de comod sa indemn la urnitul poponetelor, dar n-o voi face caci nu am absolut niciun interes in punctele de vedere ale colegilor mei de clasa. Ca atare ce-o fi o fi, dar daca cumva ramane religia in locul orei cu stimabilul Enescu o sa incep sa improsc din nou cu venin in stanga si in dreapta. Iar sportul…..nici nu mai stiu cu ce se mananca. Am fost la ora (avem doar una) de doua oi in tot anul.
    Sa fie razboi si ura.

  10. Istoria aia n-are ce sa strice, doar ca vine ca nuca in perete. Depinde si de profesor. Ai dreptate, cultura generala se face in scoala generala, insa o ora lejera, bazata pe sinteze si discutii libere le-ar putea descreti mintile multora.
    Mie mi-ar pica bine o ora de asa ceva, in loc de inca una de info. La profil de mate info, la anul, intr-a 11a, voi avea 7 ore de info (4 laborator+3 teorie), 5 de mate (total de acord!), 4 de fizica, 3 de romana, cate 1 de limbi straine, cate 1 de isto, geogra, religie, economie si probabil 2 de sport. Dureros: cate o ora de chimie si bio. Poate ca nu-mi place mie profa de info si ca imi doresc ca investind atata timp intr-o materie sa fie niste rezultate spectaculoase…dar e disproportionat total.
    Mi-ar place sa avem sistemul liceal organizat ca facultatile din vest. 4 cursuri obligatorii, stabilite dupa profilul ales. Restul toate, la alegere, dupa preferinte. Se spune ca pentru asta trebuie bani si spatiu. Normal, ar trebui doar bunavointa.
    Ioane, ce tii atata la ora de religie? Eu ii vad utilitatea doar in clasele gimnaziale. De aici si pana la a fi obligatorie in liceu e cale lunga.

  11. fourtyseven Says:

    Păi, la anul o să avem 4 de mate şi 4 de info. Aşa că nu ar trebui să te mire că sunt un avocat al orei de mate. Iar despre ora de religie… mie mi se pare exact ora aia lejeră şi bazată pe discuţii libere (lăsând la o parte ideea de popor ortodox). Plus că mereu proful încheie media 10 la toată clasa. Istoria aia nu ar avea ce să strice, da’ o mate în loc ar fi cu mult mai utilă.

  12. Total Anormal Says:

    Heh, poate ca e mult de explicat de ce e utila o ora de religie. Iata cateva repere:
    Din cauza ca suntem (sunteti) niste insalubri spiritual si v-ar trebui niste mici pilule de spiritualitate.
    Din cauza ca inteligenta unora e utilizabila si in probleme de metafizica, nu numai in cele exclusiv mundane, ce sunt din nou tot spre placerea prostilor.
    Din cauza ca doar asa ai un dram de contact cu Traditia. (un mic search pe wikipedia pentru Guenon, Evola ori Schun pentru a afla ce inseamna)
    Si inca altele dar n-am timp acum sa scriu.

  13. Total Anormal Says:

    Chiar daca religia la Hasdeu e predata ca o predica, ceea ce e total impotriva stomacului meu, argumentatia mea sta in picioare. Poate ca o sa par ipocrit vazand cum argumentez si faptul ca am renuntat la ora de religie. Sunt (cred).

  14. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Look what/:) Solcan != alt profesor /:) ..

    si atat..mi-e prea sila…

  15. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Iar la religie e ok doar daca am cu cine sa ma cert.

  16. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Dar pot sa ma cert si in afara orei de religie, asa ca….

  17. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Esti frustrat.

  18. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Si oo nu..nu ai norocul de a fi anti social.

  19. fourtyseven Says:

    Contează? Da. Sunt frustrat că mi se ia oportunitatea de a face ceva pentru mine. Întreb din nou, contează asta? Adică, n-am voie sau ce?

  20. fourtyseven Says:

    Nu ţine de noroc.

  21. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Ooo dar ba da evident:)) Doar ca e amuzant:))

  22. fourtyseven Says:

    Ce găseşti atât de amuzant?

  23. Anca Rock Venerator ARV Says:

    Frustrarea e amuzanta:)) Si imi permit sa rad.

  24. fourtyseven Says:

    Râzi.

  25. Anca Rock Venerator ARV Says:

    I am.

  26. Total Anormal Says:

    Mdah…ora de religie e momentan una din orele la care dorm. In afara de momentele cand simt nevoia de a mai arunca o mica samanta de teologie autentica prin melanjul de morala si bun-simt amestecat cu idei fantaste.

Lasă un răspuns

