Otevismul

Curent intelectual caracteristic României de început de secol XXI, complementar îndobitocirii realizate prin intermediul televizorului. De-asta eu mă uit foarte puţin la televizor (paradoxal, având în vedere faptul că la mine în cameră rulează permanent o „cutie cu trubaduri”. Faza e că ori o dau pe Boomerang să mă uit la nişte desene animate sănătoase, pe care le vedeam în vremea copilăriei, fie îl las pe Realitatea, că e printre puţinele posturi care mie mi se par neotevizate.

Asta până am văzut emisiunea lui Robert Turcescu cu dilăul ăla craiovean, Iancu, ăla din PD care a fost exclus. Atâtea telefoane, atâta speculaţie degeaba, atâta senzaţional… aveam senzaţia că e DD, nu Turcescu. Şi culmea, avea o emisiune bună, echidistantă, care mie mi se părea că aduce un câştig spectatorului.

Evident că mult mai multe emisiuni sunt otevizate. Dar ce e trist e că fenomenul ăsta nu se rezumă la a afecta doar televiziunea. Recent fu la noi la liceu o dezbatere pe tema democraţiei, a legitimităţii absenteismului. Fură pe acolo nişte nume grele de la ARDOR, şi amfiteatrul plin cu vreo 150 de oameni, dar nu am putut să nu remarc cât de diaconească devenise atmosfera. Unul turuia încontinuu, se vorbea stereo, se aduceau argumente de o calitate extrem de slabă (gen votul în alb), unele nici nu au fost combătute cum trebuie… în fine, mă bucur că am scăpat.

Dar dacă otevizarea în mediile culte capătă o asemenea amploare, cât mai avem până ajungem ca în Idiocracy?

*Termenul „otevizare” e împrumutat de la… Nicu din poveste. :D

Lasă un răspuns

