Vorbe de duh

Vorbe de duh

Ilustrul „apostol” ale cărui fapte sunt povestite în evanghelia de azi este, ca de obicei, profa de desen. (nu vă aşteptaţi, nu?)
Îşi începe proa/fa tura prin clasă şi ajunge la un coleg de lângă mine. Şi nu ştiu ce îi zice de perspectivă. În fine, bălării desenistice. Şi dă să îi ia creionul să corecteze.
Fiind un creion mecanic, apar evidentele complicaţii. Aşa că ia profa în mână micul obiect metalic făcător de minuni, apucându-l între cârnăciorii fini de artistă ratată şi disperată după atenţie, îl ridică pe o traiectorie parabolică şi, în momentul în care traiectoria trece de punctul mort superior, dă să atingă hârtia cu cărbunele din vârf.
Care, evident, cade, spre amuzamentul tuturor celor prezenţi.

Dar mai devreme mai fu o fază. Când respectivul coleg se duse să ridice un palton, profa l-a trimis înapoi în bancă, dorind a şti motivul absenţei sale din bancă. „Am vrut să ridic paltonul ăsta…” „Da’ ce, în pauză nu puteai?”. O taxez imediat pe profă, că şi-o merită, şi zic „păi da’ abia adineauri a picat…”.
Marele prilej de bătaie de joc se petrece fi când îmi analizează schiţa. Pentru început cică nu e corectă. Următoarele clipe le petrec dezbătând cu dânsa implicaţiile filosofico-existenţiale ale corectitudinii unei schiţe.
Pauză. Acum sunt în ora de desen şi scriu, şi iar se petrecu o fază. O păţit unul că a rămas fără rezerve. „Pot să întreb ceva în clasă?” „În pauză” „E urgent…” „ÎN PAUZĂ!!!”

Revenind la subiect. Îşi pune la treabă nervul optico-anal la treabă, adică face o analiză asupra schiţei mele. Care reprezintă un fel de compartiment de tren accelerat. „Ce-i asta?” „N-aţi mers cu trenul?” „N-am mers niciodată” (mi-ar fi ruşine să afirm aşa ceva). Respectivele chestii erau, după cum i-am atras atenţia, nişte mese. Şi ca răspuns la picioarele şi cracii pe care le-a desenat la masă, am explicat calitatea de a fi rabatabilă întâlnită la respectiva masă.
Acum sunt în oră şi scriu. Trist, nu?

Ah, update. Am întrebat-o pe profă dacă şi-a trecut testul de legislaţie. Şi-a luat carnetul. :D

Lasă un răspuns

