D’ale matematicii – Doza fermecată

Al doilea episod al serialului e unul foarte drag mie. Eram la Vaslui, în 2007, toamna, proaspeţi boboci (unii dintre noi), la un concurs de matematică. Dincolo de faptul că era un oraş jenant de urât, am făcut bine, aşa că se cuvenea să sărbătorim un pic.

Fiindcă toţi părtaşii încă sunt în viaţă şi nu vreau să le afectez onoarea, toate personajele vor fi sub pseudonime.

În delegaţia judeţului nostru eram câţiva băieţi şi două fete, din care una – important de precizat – avea 18 ani. Şi dintre băieţi eram eu, Ghiţă, clasa a noua, Gică şi Mitică, a zecea – detaliu important de precizat – mari amatori şi iniţiatori ai măreţei tradiţii a „glumelor cu mame”, tradiţie care dăinuie şi azi, şi Nicu de la a unşpea. Care era la câteva luni distanţă de majorat.

Lângă internat era o benzinărie. Şi ne ducem să căutăm acolo vin şi cărţi de joc. Cărţi de joc aveau la pachet cu reviste gen Playboy, da’ erau mult prea scumpe pentru gusturile noastre. Ca şi vinul, de altfel. Dar mai sus, pe deal, era o speluncă de tablă. Şi am găsit acolo un Murfatlar 2003, pe care l-am şi luat. Plus o sticlă de Borsec să am pe tren. Nicu n-a mai aşteptat, a luat o doză de bere şi a băut-o pe drum.

Asta n-ar fi fost o problemă, dacă în coborârea noastră spre internat nu am fi trecut chiar pe lângă jandarmerie. Dacă am fi observat asta nu ne-am fi mirat când, dând colţul, ne-am pomenit cu doi geandarmi în spate. „De la vârsta asta cu băutură… nu-i bine de voi…” De precizat e că eram doar băieţii prezenţi.

Şi ajungem noi la internat. La gheretă ne iau datele. Aici se petrece o scenă foarte interesantă. Eu mă chinuiam să pitesc briceagul – că de, armă albă, iar Ghiţă… Ghiţă avea ceva probleme, că îi luau datele prima oară şi lăcrima. Apropo, vinul era în mâna mea, încă. Nicu s-a ales cu proces verbal şi telefon la părinţi, iar Gică… Gică era ocupat să se uite în buletinul lui Ghiţă să afle cum o cheamă pe mama lui…

Când am aflat asta, trei luni mai târziu, râdeam cu lacrimi. Dar cu doar cinci minute după, apare ea. Ea, adică profa. Şi ne confiscă sticla cu vin. Fructul muncii noastre, aur curat, ea l-a luat. Şi nu cred că a doua zi era veselă pentru că noi am avut rezultate bune la concurs.

După cinci minute iese Nicu, şi ne zice că tatăl lui i-a zis că trebuia să arunce berea şi să nu le arate nici un buletin. Oricum, tot e bine că nu era nici o amendă. Dar fata de 18 ani care era cu noi, dacă nu stătea în cameră POATE CĂ salva sticla cu vin din ghearele EI. În fond, era o sticlă la 6 inşi, doar de o ciocnitură era bună, că în rest…

Şi totul din cauza dozei de bere consumate de Nicu în faţa jandarmeriei.

10 răspunsuri to “D’ale matematicii – Doza fermecată”

  1. imi plac pseudonimele traditionale romanesti… si sa-nteleg ca Ghita si Gica aveau aceeasi mama? =)) da si voi romani get beget,nici n-ati terminat bine concursu, ca si aveati nevoie de combustibil pentru gandit. Da’ de ce nu i-ati zis profei sa faca cinste ca ati terminat cu bine?

  2. fourtyseven Says:

    Nu ştiu la ce te referi prin „aceeaşi mamă”, dar dacă te referi la faptul că mamele lor aveau acelaşi nume, aşa e. :D

  3. „Gică era ocupat să se uite în buletinul lui Ghiţă să afle cum o cheamă pe mama lui…” fraza asta amuzanta,la asta ma refeream

  4. Ai uitat sa precizezi ca profa a zis ca a aruncat sticla..

  5. interesant este faptul ca din cate stiu eu, gica are experienta cu uitatul prin buletine :d

  6. @nicu> si tu ai crezut cand profa a zis k a aruncat-o? :)))

  7. Evident, doar nu a baut ea impreuna cu cealalta profa din camera?

  8. „interesant este faptul ca din cate stiu eu, gica are experienta cu uitatul prin buletine” :))
    da, asa e :d dar am scopuri precise pt care fac asta >:d

    acum imi cam pare rau ca m-am uitat in buletinul bietului baiat (nu ca as avea probleme de constiinta, dar s-a dovedit ca numele mamei lui e acelasi cu numele maica-mii) :(

  9. deci tineam bine minte:d

  10. […] 2009 martie 4 by fourtyseven Nicu din poveste are blog. […]

Lasă un răspuns

