Unde-i lege nu-i tocmeală

Problema mea se pune aşa. Până ieri aveam la chimie 9, 10 şi 9 în teză. Şi ieri ne-a oferit profa şansa să ne mărim mediile, cine a vrut asta avea de rezolvat 3 probleme.

Apropo, profa e de nota 10, marele păcat e că s-ar putea să n-o mai avem şi la anul, că are guvernul Boc grijă de asta. În sensul că e aproape de vârsta pensionării, şi din ce am înţeles de la televizor o să o oblige să se pensioneze şi nu îi mai dă voie să mai predea. Şi logic că îmi pare rău, că mie îmi plăcea mult ca profă.

Dar în fine. Iau 10 în testul ăla şi îmi încheie media. Stupoare, 9. Din cauză că aşa cere „legea”. Eu ştiu aşa. Că media se calculează după formula ((n1+n2+n3)/3)*3+t totul pe 4. Ei bine, orice om cu ceva matematică în cap îşi dă seama să simplifice 3-ul şi să dea n1+n2+n3+t totul pe 4. Aşa am gândit şi eu. Dar! Daaar legea prevede că se face fiecare calcul şi se trece rezultatul cu calculatorul. Aşa mi-a ieşit 9,4(9). Care se trece 9, deşi ştim cu toţii că 0,0(9)=9/90=1/10, deci 9,4(9)=9,50. Care se traducea prin 10. Dar legea zice nu, că trebuie trecut ce zice calculatorul.

E o problemă interesantă de etică. Calculatorul face o estimare ca să dea rezultatul, faţă de ceea ce facem noi matematic, pe hârtie, pur şi fără aproximări. Pare oarecum logic ca o estimare a 2valorii umane” (media, cică, fiindcă practic asta a ajuns) să fie calculată tot prin estimare. Că aşa, estimarea din calculator o înţelege şi vreo profă de desen, dar na…

Legea lege nu trebuie să corespundă cu legea firii.

6 răspunsuri to “Unde-i lege nu-i tocmeală”

  1. La Eminescu ti-ar fi incheiat 10.

  2. Asta e partea naspa a lipsei de matematica la profi (exceptand aia de mate, ‘course). Si cred ca aspectul asta mai are repercursiuni si la nivel mai inalt, sau in multe alte domenii.

    Intrebare. Proful tau de mate cum ar fi incheiat media? Sau e prea retorica?

  3. fourtyseven Says:

    Răspuns. Proful meu de mate ar fi pus notele abia prin ultima zi (chit că băgând date la buleală – o colegă s-a trezit cu absenţă la mate într-o duminică). Alt prof de mate m-ar fi luat la încă o ascultare să îmi decidă media. Dar na…

  4. aiurea.naspa.prostesc.enervant.si incepe sa ma plictiseasca tot stresul de sfarsit de semestru…cu mariri de medii…calculat medii…de la care O SA FACEM TOTI CANCER!! si nu ca nu ar fi important…adica…este…intr-un fel…toata chestia e ca EU NU VREAU SA MOR DE CANCER!!

  5. ma simt la partea cu absenta duminica :”>..desi..de fapt..a fost o neintelegere la mijloc:p

  6. dimineatalamare Says:

    well, this sucks. si la eminescu chiar ti-ar fi dat 10 fara probleme. pacat :(

Lasă un răspuns

