Pietonisme (1)

Vineri mă duceam pe undeva prin Buzău cu treabă. Şi e pe acolo o stradă care vine spre piaţa de mărfuri industriale, pe care e staţia lui 7 şi 1, lângă parcul cu biserica, şi o intersecţie cu o stradă care duce la piaţa de alimente. Eu veneam dinspre piaţa de alimente, traversez liniştit şi o iau printre blocuri, când, în spatele meu, claxon.

Nefiind fată, am întors capul să văd ce e, că doar omu’ nu a claxonat degeaba (chiar dacă în zona aia fiecare posesor de maşină îşi etalează mândru trâmbiţa montată de producător pe automobil). Notă ajutătoare – pe strada cu piaţa e o barieră şi sunt pe o jumate parcate maşini perpendicular pe axul drumului, aşa încât se blochează toată strada dacă trece o maşină.

E, şi ce văd eu? Un ins (dude e prea respectuos) cu un Hummer. Cea mai hidoasă, cretină, inutilă, stupidă şi fomistă maşină. Opulenţă maximă, utilitate zero. Evident, omul claxona acolo de nebun că nu avea pe unde să treacă. Acum întrebarea mea. Dacă ai o maşină atât de lată, şi nu ai luat-o doar fiindcă ai fi prost şi ai lua aşa ceva ca să te lauzi, de ce te-ai băga pe o stradă unde spaţiul lateral e atât de mic? În afară de a fi prost, nu pot găsi nici un motiv.

În fine, altă fază o păţisem duminica trecută, tot în zona aia, în autobuzul 4 către gară. Tot loc îngust, circulaţie foarte înceată. Un dude a oprit pe stânga şi s-a dus să-şi ia ceva dintr-o prăvălie. Şi ţinea ditai coloana în frunte cu autobuzul în loc.

Lasă un răspuns

