Cretinătatea sistemului educaţional

Se vrea a fi un articol lung, apropo de nişte lucruri pe care nu le-am tratat până acum. Tot apropo de şcoală. Şi dacă tot suntem aici, mai am câteva articole în care am făcut o critică a sistemului educaţional. Dar ce am aflat azi le întrece pe toate.

Acestea fiind spuse, trecem la subiectul, sau mai bine zis subiectele, efective. Unuu. Materiile opţionale.

Între datele problemei trebuie neapărat să includem că eu sunt un mare duşman al democraţiei (care mi se pare o porcărie, fiind, practic, triumful turmei, nu cred că e cazul să detaliez) şi că suntem o clasă de bilingv cu 36 de ore, din care 4 mate şi doar una de info. Ei bine, la anu’ o să avem 32 de ore din care 2 de opţional. Şi o să avem 4 de mate şi 4 de info. Ni s-a zis să alegem opţionalele preliminar, şi să vedem ce o să iasă. Eu am ales mate şi info, doar în asta stă viitorul meu. Dar din alegerile clasei, au ieşit sportul şi cinematografia. Dacă sportul nu prea îmi place fiindcă sunt mai grăsun de felul meu, cinematografia – adică văzut şi comentat filme – mi se pare o porcărie odioasă, o pierdere de vreme fără nici un Dumnezeu.

În fine, nu judec pe nimeni pentru alegerile lor, dar îmi permit să judec şcoala că nu permite cuplaje de opţionale. Adică, dacă eu vreau să fac opţional mate şi info mi se pare necinstit faţă de mine să fac sport şi cinematografie fiindcă aşa au vrut ceilalţi. Pentru cine nu ştie, în comunism ţi se decidea soarta, ce şi unde urma să lucrezi. Aici nu e chiar la fel, fiindcă îţi decid ceilalţi soarta, dar şcoala, aproape orwelliană, nu te lasă să decizi singur pentru tine. Fiindcă dacă gândeşti singur, eşti inamicul statului. Nu te vrea nimeni gânditor, tu trebuie doar să plăteşti impozit. Gânditul e periculos.

Partea bună e că a intervenit diriga şi ne-a pus să alegem opţional o oră de mate, pe motiv că o să fie grea materia de bac. Dar mie tot mi-ar fi trebuit mai mult informatica decât sportul – un php, un html, ceva interesant. A nu se înţelege că sunt contra sportului, că dacă nu era ora de sport, nu slăbeam zece kile într-un an.

Dar şcoala ne mai face surprize. Mai demult am primit o bursă de merit pentru media pe a noua, 9.58, de 367 de lei. Şi am primit un premiu pentru olimpiade şi concursuri la mate, de 200 de lei. E, să-mi zică mie cineva, cine aduce prestigiul unei şcoli, olimpicii sau mediile mari. Hint: medii mari sunt şi la SAM. Evident, şcoala nu apreciază olimpicii, fiindcă olimpicii focalizează pe o anumită materie, olimpicii au caracter (am cunoscut olimpici naţionali la mate, toţi mi s-au părut OAMENI deosebiţi), olimpicii gândesc. Remember? Thinking is bad. De-asta nu suntem încurajaţi. Ba mai mult, azi văd lipit pe uşă un afiş pe care scrie că nu mai sunt învoiţi olimpicii la NICI O FAZĂ.

Zdraaang! Pauză. Mintea mea lucrează overtime. Flotări logice, abdomene ale conştiinţei, salturi incredibile ale gândirii. Atât de mari încât se lovesc de tavan. Mă calmez să nu transform următoarea frază într-un dicţionar de înjurături, şi zic aşa. Voi, inconştienţilor care elaboraţi asemenea reguli cretine, ştiţi câtă muncă se depune pentru o fază judeţeană sau o fază naţională? Aveţi idee? La matematică, cel puţin, se munceşte pe rupte. Şi învoirile sunt 2 zile pentru judeţeană şi 2 săptămâni pentru naţională. Iar judeţeana e apropiatî ca dificultate de naţională, părerea mea.

Şi de la naţionale iese prestigiul liceului, inconştienţilor. Habar nu aveţi cât volum de muncă e necesar, şi nici că olimpicul nu se duce ca să scape de şcoală. E ca şi cum un general, ca să se laude că are ouăle mai mari decât ale inamicului, îşi trimite soldaţii cu puşti de lemn contra inamicului, şi se aşteaptă să iasă biruitori. Cine a decis asta nu e demn nici de atenţia acordată în articolul ăsta. Căci se decapitează singur.

32 răspunsuri to “Cretinătatea sistemului educaţional”

  1. ginofilul Says:

    -Din cate am inteles, sunt permise cuplajele de optionale.
    -Nu am auzit pana acum de faza ca nu mai suntem invoiti pt olimpiade. Cel putin la noi in clasa sunt o groaza care lipsesc pe chestia asta.

  2. fourtyseven Says:

    La noi azi engleza s-a făcut cu 3 oameni.

  3. As putea sa spun niste lucruri urate legate de dezaprobarea ta cu cinematografia. Numai ca mi-e lene. Dar unul din principalele merite ale unei asemenea ore ar fi ca te ajuta sa iti formezi o anumita viziune si te aduce in contact cu ce inseamna arta si cultura adevarata, asa ca nu vad cum poate fi inutila. Desigur, mai e si varianta cand nu intelegi nimic dintr-un film si atunci, ok, treaba devine plictisitoare pentru unii (si sunt prea ofuscata ca sa nu amintesc ca eu nu fac parte din ei)… Cat despre sport, total deacord ca ar fi fost o tampenie imensa sa fie ales ca optional…(asta e pentru cei multi)

  4. Daca ai fi venit azi la consilui, ai fi aflat ca da, sunt permise cuplajele. In orice caz, nu cred ca le va merge cu interzicerea absentelor pt olimpiada..nu vad nici un motiv indeajuns de bun si oricum dupa judetene vor ramane foarte putini.. oricum imi place articolul, si sunt de acord cu tine, nu sport si nu cinematografie..info!

  5. cum ai zis tu ca nu erai de acord cu sportul si cinematografia…poate nici alti colegi nu erau de acord sa suporte o ora de informatica in plus mai ales ca d la anu’ se fac 4 ore doar de info..fara tic din cate stiu….mie matematica si sportu’ sau orice altceva care sa fie totusi mai usor imi convenea..eu nu am nimic cu alegerea nimanui…da nu prea e corect sa ne criticam unii p altii…fiecare alege c vrea.

  6. consiliu*

  7. dimineatalamare Says:

    well, sunt total de acord cu ARV la faza cu cinematografia, adica un pic de arta in plus nu strica, iti formeaza altfel gandirea. si majoritatea decide, si e evident ca nu toata clasa ta vrea sa manance informatica. daca s-ar fi inventat optionalele individuale ar fi fost o chestie, da’ asa accepti situatia. sportu’…*ahem* mie una nu-mi place (poate doar atunci cand ma chef sau cand mergem la sala de forta), e si el util…da’ parca 2 ore-s suficiente.

  8. pacat ca nu ai zis nimic si de sacoul care se pare ca e obligatoriu sa il porti ca daca nu, inseamna ca nu ai costumul scolarX(

  9. fourtyseven Says:

    Nu m-am referit că sunt interzise, ci că sunt mai mult imposibile, şi nu prea se poate să beneficiezi de ele. Oricum, e vorba de MATE-INFO, nu filologie, aşa că e cel puţin normal ca eu, care am venit fiindcă e mate-info şi fiindcă avem doi profesori excepţionali la materiile astea, să vreau să lucrez mai mult cu ei.
    @ARV – Ancă dragă, mie îmi place să mă uit la filme bune. Îmi place să le rumeg. Dar mi s-ar părea o irosire groaznică de timp să facem asta la şcoală. Şi nu îmi place să mă supun majorităţii pentru că preferinţele mele pot fi diferite. Şi când vine vorba de viaţa mea, prefer să fiu eu „in control”. Nu v-ar plăcea să decidă altul pentru voi, corect?
    @deea – uniforma am criticat-o anul trecut:P Şi nu critic pe nimeni, I’m just voicing my opinion.

  10. Nu a decis altul pentru tine, a decis majoritatea.

  11. Sportul e OK. Cinematografia CAN BURN IN HELL, imi ajung orele de romana. Sunt mult mai de acord cu o ora de info sau tic, sa ma mai joc niste Half-life :)

  12. fiecare o sa tina cu dintii de ceea ce crede…asa ca mai bine nu ne mai certam ( zise ioana… )
    the point is…cu o singura ora de sport pe saptamana…aproape ca putem sa nu o mai luam in considerare ( pe langa asta…mie o sa imi curga balele prin clasa toata saptamana tanjind dupa o amarata de ora de sport… )
    solutia e clara…REVOLUTIE!!! :D pana cand se vor hotari sa facem cuplaje a.i. fiecare sa faca optionalul pe care il vrea :D
    AMIN

  13. fourtyseven Says:

    @em – cu atât mai rău.

  14. Degeaba se screm unii, ore de cinematografie = bullshit. End of story.

    Pentru toti colegii tai inconstienti, DA, matematica si informatica erau alegerile cele mai inteligente. Noi ne-am dat seama anul asta cat ne-ar fi ajutat o ora de mate, asa ca ne-am ales una pentru a 12-a.

    Doamne, cata strofocare pentru „arta”. Si nici daca le-ai indesa-o in fata nu ar recunoaste-o.

  15. Probabil tie nu ti-au fost indesate suficiente chestii pe gat ca sa iti dai seama cat de opac esti…(raspuns scurt din lene si graba…)

  16. Si Ion, fara suparare, sunt destul de sceptica cu privire la tipul de „filme bune” la care te uiti, precum si la felul in care le rumegi.

  17. Orele de cinematografie sunti bullshit, pierdere de vreme fără nici un dumnezeu et caetera, et caetera pentru proşti şi semidocţi.
    Fără îndoială că o clasă care a ales sportul ca opţional, care crede că sergiu nicolaescu este vreun fel de tarkovsky al româniei, că nemţii ne-au modernizat infrastructura doar pentru că românii aveau 3 testicule(cred că şi dacii au fost foarte fericiţi că romanii le-au construit un pod la drobeta), că Mareşalul este graalul româniei, că vorbele „memorabile” ale lui petre ţuţea sunt nectarul intelectului, nu merită o oră de istoria artei.
    Cât despre atitudinea nefondată a elitiştilor de pe aici, rămân circumspect în faţa culturii, cărţilor citite şi a cunoştinţelor muzicale şi cinematografice ale respectivilor.
    Salutări doar celor care au văzut măcar un film expresionist german.

  18. Urmeaza probabil sa-l preamareasca cineva pe geniul neinteles Jean Cocteau si completam un tablou in nuante de cacaniu.

  19. fourtyseven Says:

    @Anca – nu mă interesează părerea ta despre filmele care îmi plac mie. E logic, nu? Nu am pretenţia că sunt un mare cultivat în ale cinematografiei. Aşa cum nu toţi sunt capabili de a înţelege ceea ce tu consideri „film bun”. De-asta cred că orele de cinematografie sunt inutile la liceu. Ca şi educaţia antreprenorială şi o bună parte din chestiile pe care le facem la fizică, gen randamentul unui motor termic.

    @Pyrrhon – Eu nu am susţinut că nemţii erau zei, fiindcă pentru „Diktat” i-aş trimite instant undeva (regimul hitlerist mă refer). Doar am dat Cezarului ce-i al Cezarului. Du-te tu la ruşi şi iubeşte-i. Şi dacă ţie nu îţi convin opiniile mele, îţi spun un sincer „nu-ţi place, nu mânca.”
    Te salut.

  20. nici in conditiile date, adica 3 sferturi din liceu o adunatura de idioti, orele de cinematografie nu ar fi inutile. pentru ca tot ar fi oameni care sa se duca.

  21. si repet, din moment ce decizi sa iti scrii opiniile pe un blog, asuma-ti macar responsabilitatea…adica asteapta-te oricand la dezaprobari

  22. fourtyseven Says:

    Observi că răspund la fiecare dezaprobare. Dar esenţa nu e asta. AR FI oameni care să se ducă, dar nu poţi să le bagi aşa ceva pe gât tuturor. E ca şi cum eu aş zice că e corect să facem toţi matematică de performanţă doar fiindcă e frumoasă. Şi la ora aia de opţional de mate nu o să facem asta, o să lucrăm tot ceva care o să fie util la bac, spre exemplu. Eu am mai văzut subiecte de bac şi cunosc situaţia.
    Oricum, mulţi au ales cinematografia ca să aibă o oră de frecat menta, să nu crezi că s-au găsit 9 cinefili din 26.

  23. Suprarealismul nu înseamnă expresionism. Că sunt ambele curente avangardiste, că filmul expresionist înglobează şi detalii suprarealiste e cu totul altceva.
    E o oarecare diferenţă între cabinetul doctorului Caligari şi eraserhead.
    Am pomenit ceva de semidocţi? Iată dovada.
    Mai urmează un răspuns legat de dadaism. şi e perfect.

    2,Nici nu am spus că nemţii erau zei. Ei au construit podul de la Mărăcineni şi căi ferate doar pentru a putea înainta înspre nordul ţării. Ruşii erau mai ţărani şi puteau traversa românia fără să se complice.
    Aşadar dacii trebuiau să fie fericiţi că traian le-a construit un pod ca să-i poate invada.
    „Du-te tu la ruşi şi iubeşte-i”- mi-ar fi ruşine să formulez o asemenea replică în minte, dar să o mai şi postez :))

    Nu-i problemă, oricum nu mâncam. Doar miroseam.

  24. „Oricum, mulţi au ales cinematografia ca să aibă o oră de frecat menta, să nu crezi că s-au găsit 9 cinefili din 26.”
    de acord

  25. Stiam perfect ca multi alesesera cinematografia in necunostinta de cauza. Chiar nu imi supraapreciez colegii.

  26. Andrei Gorzo Says:

    Dankhus, esti depasit de situatie intr-un mod pantagruelic.
    Banuiesc ca in lumea ta ingusta scoala daneza este acelasi lucru cu expresionismul german, cocteau a fost un geniu neinteles, filmele lui antonioni sunt adresate dislexicilor iar tchaikovsky e cel mai celebru regizor rus…

  27. fourtyseven Says:

    Ceaikovski. Fără englezisme unde nu îşi au rostul.

  28. ‘olimpicii au caracter (am cunoscut olimpici naţionali la mate, toţi mi s-au părut OAMENI deosebiţi), olimpicii gândesc.’??
    cei ce nu fac parte din multimea olimpicilor, adica plebea, nu au caracter (deci zdrente), nu pot fi oameni deosebiti (deci carpe), nu gandesc, plante in concluzie, nu?
    Multumim.
    Plebea.
    p.s. sunt constienta de munca olimpicilor si apreciez

  29. fourtyseven Says:

    @”Plebea” – faci o mică greşeală logică. Dintr-o propoziţie oricare A este B, prin negaţie, tu faci „oricare non A este non B”. Ca să obţii în negaţie „oricare” (având, deci, sensul de „nici un A nu este B”) trebuie ca, în afirmaţie, să pui „există”.
    Cu alte cuvinte, nu am afirmat că „plebea” nu are caracter. Am afirmat că un olimpic va fi mai focalizat pe un scop precis decât pe atingerea unei anumite medii la şcoală, adică se vor opune îndobitocirii prin inocularea ideii că „media e totul”. Asta nu înseamnă că toţi ne-olimpicii urmăresc atingerea unei medii maxime.

  30. dar ai spus olimpicii gandesc…ai fi putut spune mai frumos olimpicii gandesc mai mult…si nu ma lua cu explicatii de genul pentru ca se intelege clar delimitarea pe care ai vrut sa o faci intre olimpici si ceilalti.si nu mai raspunde, zi-mi direct pe mess

  31. si logica se aplica unor propozitii-premise cu valoare de adevar nu unor impresii personale de a caror calitate ma indoiesc.

  32. cand am spus calitate m-am referit la caracteristicile propozitiilor din logica…adica valoarea de adevar, fals sau nesigur

Lasă un răspuns

