Constanta lui Murphy

Proful nostru de mate, un individ GENIAL, chit că ne mai ia la mişto uneori, mereu ne avertiza că „Murphy nu doarme” şi să ţinem seama de „constanta lui Murphy”. Taman săptămâna trecută nu am ţinut.

Problema se pune aşa. De când am reparat mufa de la laptop tot se mai strică lipiturile, că acum eu apuc doar de izolaţie, şi se mai rup, normal. Mai face şi scurt, da’ nu se strică nimic. Concluzia logică – mereu port pistolul de lipit în bagaj, şi mulţumesc lui Dumnezeu că am fost când eram mic la cercul de electronică.

Da’ săptămâna trecută uitai şi de constanta lui Murphy şi de pistol. Şi evident că am rămas cu mufa-n mână. Şi să vezi, am întrebat vreo 15 oameni, printre care şi un vecin, şi nimeni nu avea în dotare aşa ceva. În condiţiile în care la Râmnic în bloc toţi aveau aşa ceva. Până la urmă, împrumutat, reparat şi făcut, da’ să vezi fază. Că l-am scăpat.

Instant m-am indispus, că i-am cam ţăndărit carcasa superioară. Ce să fac, lipit şi asigurat cu izolierband, ca la cel din proprietatea familiei. Şi multe scuze de rigoare.

Murphy nu doarme. Sau, mai pe româneşte, de ce ţi-e mai frică, de-aia nu scapi.

3 răspunsuri to “Constanta lui Murphy”

  1. Un articol tipic pentru romani. Ma refer la ambele situatii. Las’ ca merge s-asa. Crede-ma ca o lipitura buna si o solutie desteapta de prindere a mufei tin. Daca tot faci o chestie, fa-o sa tina. Daca nu, lasa-te de prostii ca poate iti strici laptopul. Un scurt afecteaza foarte mult placa de baza. Si asta se vede cel mult in timp.
    P.S. Nu trebuie sa mergi la cercul de electronica ca sa stii sa lipesti.

  2. fourtyseven Says:

    Din raţiuni de timp, nu am prea avut cum să fac o lipitură „sănătoasă” 100%. Deşi am în plan aşa ceva. Ştiam să lipesc de dinainte să merg la electronică, dar atunci m-am „perfecţionat” (prin lipitură sănătoasă nu mă refer la calitatea lipiturii în sine). Practic se strică legătura din cauza „uzurii” fiindcă eu de izolaţie apuc când scot mufa. Am refăcut şi izolaţiile ca să nu mai apară vreun scurt, dar trebuie să văd cum fac o lipitură mai mică să pun şi cămaşa mufei, ca să ţină mai mult. Nu m-am gândit că ar afecta placa de bază fiindcă se scurtcircuitează calculatorul (adică o ia curentul cu totul pe lângă) şi mai degrabă ar afecta încărcătorul. Oricum, nu am de gând să-l ţin numai în izolierbandul ăla.

  3. fourtyseven Says:

    Din raţiuni de timp, nu am prea avut cum să fac o lipitură „sănătoasă” 100%. Deşi am în plan aşa ceva. Ştiam să lipesc de dinainte să merg la electronică, dar atunci m-am „perfecţionat” (prin lipitură sănătoasă nu mă refer la calitatea lipiturii în sine). Practic se strică legătura din cauza „uzurii” fiindcă eu de izolaţie apuc când scot mufa. Am refăcut şi izolaţiile ca să nu mai apară vreun scurt, dar trebuie să văd cum fac o lipitură mai mică să pun şi cămaşa mufei, ca să ţină mai mult. Nu m-am gândit că ar afecta placa de bază fiindcă se scurtcircuitează calculatorul (adică o ia curentul cu totul pe lângă) şi mai degrabă ar afecta încărcătorul. Oricum, nu am de gând să-l ţin numai în izolierbandul ăla.

Lasă un răspuns

