Păţanii prin tren

Cică mă suii eu zilele astea în tren, vestitul personal de 12, întârziat mult, şi aplic tactica veşnică – mutat pe peronul dintre liniile 2 şi 3, şi când a tras la linia 2 deschid uşa şi mă sui. Prind un compartiment gol (eu mereu mă aşez la marginea compartimentului, cu faţa spre direcţia de mers) şi mă sui. Imediat se umple compartimentul, iar eu „ascultam refrene de demult”.

Mai erau 3 locuri libere, şi vin nişte fete şi ocupă locurile. Mă întreabă una (îmbrăcată stil uber-pokemoancă) dacă e loc liber (menţionez că eram numa-n piele – adică jachetă şi pantaloni, nu în poponeţu’ gol, şi cu pletele-n vânt) şi se aşază. Eu ascultam refrene de demult. Piţi asta se aşază lângă mine. Eu cu privirea pierdută pe geam. Ea îmi scoate casca din ureche şi îmi atrage atenţia că a ei prietenă vrea să-mi zică ceva.

Nu asta era important, da’ era o fostă colegă de şcoală care se ducea la ţară. După întrebările de sănătate, revin la ascultatul refrenelor de demult. Până când se schimbă formaţia, şi din lipsă de chef scot manelofonul să schimb muzica, moment în care piţi îmi scoate iar casca din urechi. „manele ai?” „nu” „da’ ce ai?” „rock” „ce?” „rock” „a, rock, îmi dai şi mie?” „nu pot”.

Conversaţia continuă 30 de secunde frustrante, apoi văzând că cu prostu’ nu te pui, mă ridic elegant şi mă duc pe culoar la geam. Ocazional mai scot capul din tren să-mi fâlfâie pletele în vânt. Până la Bobocu, când constat o schimbare a ritualului. Adică trage trenul cum ar veni pe contrasens, şi se pune în mişcare când trece şi intercity-ul de Piatra Neamţ, iar până la pod e o întrecere. Prima oară când văd două trenuri în aceeaşi direcţie pe acelaşi „tronson”.

Lasă un răspuns

