Segregarea în şcoli

Mulţi zic că e de domeniul trecutului, dar aici nu e vorba de rasism. Mă refer la lucruri cu mult mai simple.

Ştim cu toţii că în şcoli elevii intră pe alte uşi decât profesorii. Şi, fac o paranteză, uşile alea sunt puse parcă în aşa fel încât să faci un ocol cât mai mare ca să intri în el. Ştiu că ieri fiind de serviciu am folosit uşa şi scara profesorilor din al doilea local al liceului şi am auzit clar semnele nemulţumirii staffului auxiliar (femeile de serviciu).

Am auzit poveşti cum că „înainte” elevii nu aveau voie să meargă pe acelaşi trotuar cu profesorii. Ok, uite care-i faza.

Da, profesorii sunt, în marea lor majoritate, oameni care merită un respect deosebit. Dar să nu uităm că sunt, totuşi, oameni. Nu zei. Ba mai mult, ei sunt plătiţi să vină în şcoli să ne înveţe pe noi. Deci, practic, nu există scuza că „vai, noi trebuie să fim mulţumiţi că profesorii ne fac favoarea că vin să ne predea”. Hello? Nu îşi iau pâinea de la gură pentru noi, sunt plătiţi. De-asta mi se pare ilogic ca noi să pierdem timp la intrarea în liceu. Sau la ieşire, când mie, vineri seara, îmi vine greu să ocolesc 200 de metri în timp cât mai redus ca să ajung în staţie să nu-mi ratez maşina. Şi în generală tot trebuia ocolită şcoala ca să intrăm.

Ba mai mult, la uşa profilor (unde „nu prea e trafic”) stau 4-5 gardieni comunitari. La poarta elevilor stă un ins bătrân cu aspect de beţiv care nu te lasă să ieşi să-ţi tragi ceva la xerox sau să mergi la o farmacie. Practic e o încălcare a drepturilor noastre de oameni (libertatea, mai precis) şi un ajutor incalculabil pentru chioşcul din liceu (unde cifra de afaceri e direct proporţională cu nesimţirea vânzătorului) care îşi face un monopol.

Apropo de respectul faţă de profesori, mai trebuie să zic că profesorii mei pe care îi respect cel mai mult sunt cei care nu fac abuz de autoritate, ci ne predau lecţia într-un mod cât mai plăcut, cu care glumim şi care nu ne dau un sentiment de cazarmă *coughprofadedesencough*.

5 răspunsuri to “Segregarea în şcoli”

  1. sa stii ca mosul ala de la poarta te lasa sa iesi, da’ tre sa iti scrii numele intr-un caiet + orele la care ai iesit si te-ai intors. Ce ma enerveaza pe mine sunt mistourile lui expirate pe seama noastra.. parca ti-a povestit corina faza cu „carciuma”(cu accent pe ciu), nu?:-„

  2. fourtyseven Says:

    Pe noi nu ne-a lăsat să ieşim o dată.

  3. haha. ce sa le faci. sunt si ei „oameni”. (v. un articol blog parereamea.wordpress.com)

  4. Nu ai voie sa iesi in grup. In rest, poti sa iesi.

  5. Asa e.Singur poti sa iesi si sa intri cand vrei.Eh,uneori trebuie sa gasesti o scuza cat de cat credibila,dar eu una n-am avut probleme niciodata.Cand e vorba de mai multe persoane e mai greu,dar nici asa nu e imposibil.

Lasă un răspuns

