Somewhere Back in Tiiime…

Sau 2 ore de extaz. Am fost la concertul Iron Maiden de pe Cotroceni. După coada imensă de la intrare, am intrat pe stadion, şi am aşteptat să înceapă (intrarea a început pe la 6, nu 4, aşa că am stat ceva la coadă). La 7 a început o tipă să ţopăie Dickinsonistic pe scenă. Abia după ce m-am mai uitat în jur am sesizat că era vorba de Lauren Harris. Care e fata lui Steve Harris. Dar care m-a cam lăsat rece… adică de, se vede că a învăţat de la maestrul Bruce mişcatul pe scenă (omniprezenţa, adică), dar ca muzică… instrumentalul mi se pare mediocru spre bun, dar frânturile de cântare din gura ei pe care le-am prins m-au lăsat cu impresia că e un rock imatur, nu prea bun. Taică-său de ce o lasă aşa?

Enfin, urmează Trooper. Care, deşi nu se află în playlistul meu, mi s-au părut foarte buni. La înălţime chiar, deşi din tribuna II, sector D nu se auzea chiar excelent. Anyway, cred că trebuie să îi „studiez” un pic. Că tot suntem la capitolul „inspiraţii”, nu se putea să nu remarc minculescianul „bună seara, prieteeeeeeeeeeeeeeni!”. Anyway, după o pauză lungă…

Întuneric deplin pe scenă. Şi începe Transylvania. As strong as ever. Apoi ecranele se luminează şi îşi face pe ele apariţia vestitul Boeing 757. Imagini de arhivă cu trupa. După 2 minute, filmul se schimbă în Bătălia Angliei şi începe deja clasicul discurs al lui Churchill, care dispare între acordurile lui Aces High. INCENDIAR. Dickinson peste tot, Steve Harris m-a convins încă o dată că este un bassist GENIAL. Poate second only to Cliff Burton (Doamne, să-l ai în paza ta).

Bine, nici cei trei chitarişti (pe care, spre ruşinea mea, tot nu pot să-i deosebesc) nu s-au lăsat mai prejos. Aruncat chitara în aer (şi prinsă:P), cântat cu chitara în fel de fel de poziţii, sărituri, fuga pe scenă… ceva superb.

Bruce Dickinson, spre deosebire de „Metal God”-ul Rob Halford, este un showman mult mai „cald”. Dacă Halford are o imagine de dur, Bruce dovedeşte din plin că „trăieşte” şi că are acel tipic „umor englezesc”, foarte savuros, judecând după interludii. În rest, ca la Rock in Rio, hopa pe monitoare, hopa pe platforma din spatele scenei, lângă Nicko McBrain, sus, jos, mereu în mişcare. Cum de are atâta energie?

Nu merită neglijată scena, în schimb. Spre deosebire de Phoenix, unde totul a fost DOAR cântare, sau Judas, unde era simplist, la Maiden este aproape teatru. Ditamai scena, decorată cu motive egiptene, luminată din enşpe mii de locuri, fel de fel de personaje (Fiara pe 666, sarcofage, un Eddie robot gigant, un Eddie mumie şi mai mare…), steagul Angliei fluturând pe the Trooper, o garderobă demnă de un teatru (Dickinson a purtat o uniformă ca a lui Eddie de pe the Trooper, apoi ceva cu o mască egipteană…)

Am auzit Aces High, Wasted Years (momentul meu de maxim extaz), The Trooper (cu steagul englez purtat de Dickinson, şi în spate coverul albumului), Powerslave (cu costumul egiptean pe Dickinson), Rime of the Ancient Mariner (alt costum, în spate decor „epavic”), Heaven can Wait, Fear of the Dark, The Number of the Beast (la „the evil face that twists my mind and brings me to despair” şi-a făcut pe scenă apariţia şi o mică „fiară”), Run to the Hills, Revelations, 2 Minutes to Midnight (asta s-ar potrivi pentru România), Can I play with Madness, Iron Maiden… în total peste 2 ore. Apoi bis-ul, cu Moonchild şi cu Clairvoyant.

Totul s-a terminat cu Hallowed Be Thy Name, moment în care backdropul a constat într-un cap de sarcofag din care mai târziu a ieşit şi Eddie-mumia. A apărut şi un robot asemănător cu cyborgul de pe Somewhere in time, aruncătoare de flăcări (especially pe TNOTB), mult fum (pe Rime of the ancient Mariner) şi artificii.

A fost… superb. De data asta mi-am luat şi tricou, şi nu îl dau pe toţi banii din lume.

Poze:

Scriu astea de pe un hotspot free din Venus, la Hotel Afrodita, că altul nu am găsit. Dar rămân fără baterie şi nu mai pot reveni decât deseară. Peace.

Un răspuns to “Somewhere Back in Tiiime…”

  1. iron maiden:X

Lasă un răspuns

