Londra şi Oxford

Capitolul al treilea al excursiei începe tot la Londra. Acolo ne-am suit în autocarul condus de cucoane (şofat tot de şoferi) şi dă-i spre British Museum. Da cucoanelor le vine să oprească lângă St.Paul’s, şi zic „5 minute jos să vedem Saint Paul”. Ieşim uşor, nu luăm mâncare, întrebăm când revine autocarul, „diseară”. Nervi, chestii, dă-i, sparge, urlă…

Anyway, ajungem la catedrală, 15 minute cică să stăm să o vedem. Abia intrăm şi ele trag concluzia că „gata, asta e”. Şi ne despărţim de grup. Vedem St. Paul’s, unde e îngropat Nelson, parcă într-un sarcofag mai simpatic ca al lui Napoleon, ne holbăm, ne place…

Apoi mergem cu London Underground. Impresii – un pic mai scump, mult mai adânc şi cu trenuri mult mai dese (dar mult mai mici) ca în Bucăle. Direcţia British Museum. Unde vedem monede (expoziţie HSBC Bank) şi mumii, precum şi multe alte chestii din istoria antică. Mesopotamia, Grecia, evident, Egipt… merită văzut, mai ales că e gratis intrarea. Apoi iar la metrou spre Tower of London. În metrou mă chinui să deschid o apă. Nu-mi iese. Scot briceagul. Vorbesc o limbă străină. Londonezii (adică un strange mix de londonezi, negri, arabi, indieni şi alte naţii) se uită ciudat la mine. Trec peste.

La Turnul Londrei, e scump, dar merită fiecare penny. Aşteptăm un beefeater care, cu umorul englezesc, ne povesteşte fel de fel de istorii despre execuţiile din Turn şi nu numai, şi ăştia trebuie neapărat să-i prindeţi când veniţi pe la Londra. Apoi am văzut Bijuteriile Coroanei. Opulente, dar frumoase. Şi câte un Grenadier Guard (ăia cu căciuli, de la Buckingham) cu o puşcă modernă care striga să-i facem loc. Din lipsă de timp nu am văzut mare lucru din Turn (muzeu medieval superb) sau din muzeul puşcaşilor de acolo. Dar ar fi meritat.

Chestie – beefeaters sunt cei de la turnul Londrei, nu de la Buckingham, cu căciulile mari şi în roşu. Iar numele provine de la „beef eater”, fiindcă pe vremea aia ei primeau carne de vacă, spre deosebire de ceilalţi „loaf eaters” care primeau pâine.

După asta ne-am învârtit un pic pe la Trafalgar, prilej cu care m-am hrănit cu nişte rolls-uri de pui stil şaorma din Tesco (foarte bune, recomand) şi ne-am întors. Nelson e SUS, rău. Anyway, ne-am întâlnit şi cu ghidul, care vizitase Harrods, şi ne-am întors.

Seara trecută primirăm la 12 noaptea nişte KFC rece. O insultă, ne-a ridicat din somn pentru nişte gunoaie. Şi m-am dus eu la cucoana care ne chemase şi i-am făcut un pic de scandal, că nu e cină, că ni s-a zis că primim cină nu KFC, că nu le-am cerut (fi-sa, o fiţoasă de îţi vine să o spânzuri – „doar n-o fi să miroasă aici la mama în cameră”), până la urmă le-a luat. Acum nu am mai avut nici o suşă de cină.

A doua zi direcţia Oxford. Oraş universitar, simpatic, dar foarte americănizat şi el. Mulţi graşi… anyway, la 1 trebuia să fim plecaţi, dar am stat până la 2 jumate să ne aducă alte KFC-uri, de la care am simţit un cataroi în stomac 3 ore. După care am ajuns la castelul Warwick. Mi-a plăcut turul meterezelor (multe scări, durează ceva, dar merită), arcaşul pe care l-am prins de pe metereze şi catapulta cu care au tras. Chit că în 20 de minute mai mult a comentat unul, a fost mişto. În rest, „Kingmaker” şi interiorul castelului, moşie de sec. al XIX-lea, mi s-a părut cam kitschos. Se zice că Branul va ajunge un Warwick. Eu sper să nu, vreau să văd ceva mai gotic, mai dur, mai pur în Bran, şi cred că o să ajute faptul că a fost construit drept fortăreaţă de apărare, nu moşie feudală.

După asta, adică vreo 3 ore, am mers spre Stratford la casa lui Shakespeare, şi mi-a plăcut orăşelul. Mic, simpatic, un airshow în zare… multe căsuţe medievale ca ale lor. Păcat că era închis.

La final, ne-am continuat drumul spre Manchester…

Lasă un răspuns

