Evoluţie (?)

Mă refer la cea a jocurilor pe calculator. Am jucat „câteva”, aşa că zic că pot să-mi dau cu părerea. Ideea e asta – cum se face că jocurile pe calculator care încep grozav continuă mediocru şi se termină prost?

Cea mai evidentă asemenea evoluţie mi se pare a fi la Empire Earth. Fan Age of Empires 2 fiind, mi-a plăcut foarte mult EE 1. Multe age-uri prin care avansezi, multe unităţi, multe civilizaţii, foarte complex, dinamic şi… „ne-plictisitor”. L-am jucat extrem de mult şi pur şi simplu nu mă săturam. Apoi a venit expansion pack-ul, Art of Conquest. Sau ceva în genul. Care mi-a plăcut, dar părea „din topor”. Ducea lipsă de finisaje şi dacă e să fac o comparaţie, nu a fost pentru EE ce a fost The Conquerors pentru Age of Empires.

Apoi a venit Empire Earth 2, pe care l-am jucat puţin, fiindcă nu dispuneam de resurse mari de sistem. Dar ştiu că nu m-a atras prea mult. Şi aici judec mai mult după gameplay şi feeling decât după grafică. Avea acel „ceva” care îl făcea oarecum plictisitor. Nu era un joc prost, da’ nici la nivelul primului nu se ridica. Recent am făcut rost de EE 3… o surpriză cu totul neplăcută. Nu numai că are o poftă nebună de resurse, da’ nici nu mă atrage. Dacă pe primul îl jucam aproape nonstop, pe ăsta l-am încercat o dată şi mi-a ajuns.

La fel a fost şi cu Age of Empires, într-o măsură mai mică. 2 este clar regele strategiilor, e superb. 3-ul în schimb coboară spre mediocritate, tot fiindcă are acel „ceva” care plictiseşte. Oare să mai aştept 4? Sau Starcraft 2? Sau Half-life. Primul a fost superb. Opposing force la fel. Blue-Shift a fost frumos dar cam din topor. 2 nu m-a impresionat foarte tare…

Tot jocurile clasice sunt cele mai bune, părerea mea. Că doar nu degeaba sunt şi acum gustate din plin.

2 răspunsuri to “Evoluţie (?)”

  1. Cromaticus Says:

    trebuie sa spun ca sunt de acord cu tot ce ai zis…(numa despre age of empires 2…parca warcraft 3 e un picut mai cizelat dar depinde de gurturi…plus ca warcraft 3 e un rts/rpg)… ma rog…aproape toate jocurile daca au inceput bine..sau daca au continuat bine…de obicei ajung in ziua de azi sa scoata sequel-uri cu lipse care deranjeaza si pe cel mai neexperimentat gamer… industria jocurilor pe calculator si-a pierdut scopu… acum nu se mai fac jocuri din placere…si doar sa se ajunga la castiguri imense prin publicitate…
    situatia ma sperie…putine jocuri care apar in ziua de azi mai pun accent pe gameplay in esenta lui…de obicei pun accent pe grafica..sa fie cat mai frumos si sclipitoare…si e grav…
    daca Dark Messiah of Might and Magic, Heroes of Might an Magic 5, Assasssin’s Creed, si Total War 2 au reusit sa-mi lase o impresie placuta… sau jocuri precum Prey sau Portal care au venit cu idei revolutionare le savureaza lummea din plin… alte jocuri care au aparut recent… nu prea trec de mediocritate…
    sper doar ca in viitoru apropiat Diablo 3 sa nu strice seria si sa vina cu tot ce au promis producatorii…

  2. se zice ca stracraft 2 va fi naspa. oricum, eu zic ca ar merita asteptarea. mie mi-a plăcut numai age 1, cum suliţai elefanţi cu 8 oameni.
    Am iubit pasionat de joace, aşa că te înţeleg.

Lasă un comentariu