Fost-am prin Europa

Şi iată un mic jurnal de bord. Am plecat din Alba-Iulia pe 26 Decembrie. Am stat o noapte pe drum, şi dimineaţa am fost în Viena – unde era un ger de crăpau pietrele. Din păcate nu era zăpadă acolo, însă tot sunt nefericit că era închis la Schonbrunn… că mă simt ca ultimul om, am plecat de multe ori din ţară şi nu am văzut până acum faimosul palat… am stat 9 ore pentru diagramă, apoi am plecat din nou.

După altă noapte în autocar m-am găsit în Elveţia, unde după fiecare tunel trecut parcă se schimba anotimpul. Şi am aterizat după-amiaza la Geneva. Dacă erau frunze în copaci puteai să juri că e primăvară, aşa era de cald. +9 grade am avut maxim acolo. E, şi am aterizat la gazde, doi oameni simpatici care cred că erau francezi, că elveţienii mă aşteptam să fie mai reci. Oricum, mi-au plăcut mult.

Pun ce e mai rău la început.

1. Au şi ei aurolacii lor, care umblă prin tramvaie la 13 ani cu ţigara după ureche.

2. La mese la Palexpo, unde Taize-ul ne-a dat mâncare, ne îmbulzea ca pe o turmă la cozi interminabile şi ne dădea te miri ce.

3. Au şi oameni neserioşi. Câţiva din grupul nostru au fost daţi afară de la gazde de Revelion pe motiv că ei plecau. Deşi s-au angajat să aibă grijă.

Acum părţile bune.

1. Swiss chocolate.

2. Swiss cheeste.

3. Gazdele, oameni foarte simpatici. Adică, au fost oameni extrem de buni – de Revelion m-au lăsat singur la ei şi mi-au zis când plec să închid uşa bine. Şi aşa am făcut.

4. Oraşul, superb.

5. Preţurile mici din Franţa la doar 1 kilometru:D. Şi vameşii care nu aveau nici o gară.

6. Mi-am pierdut fularul. Am constatat asta a doua zi dimineaţă, cân… l-am găsit pe jos plin de brumă. Spiritul lui Vlad Ţepeş mă veghează.:D

În rest, lume multă, au camere video în mijloacele de transport în comun, punctuali, ce mai, elveţieni. Şi pentru cine zice că Dacia Logan e maşină de oameni săraci…

Dacia de Elveţia

Mda… nu am mai comprimat-o… you get the idea.

Şi ajungem la partea nasoală… Italia. Torino mi s-a părut un oraş extrem de urât, şi da, era şi murdar, am stat la un „hotel” la care încălzirea mergea prost şi la etaj nu avea tavan… aveam deasupra acoperişul direct… şi ne-a luat şi paşapoartele până dimineaţă… După aceea, am vizitat Veneţia, unde am îngheţat pe „vaporetto”. Şi era şi acolo mizerie, dar era, măcar, frumos. Păcat că se scufundă, şi păcat că e greu de găsit o soluţie.

Dup-aia am plecat încă o noapte spre România şi am ajuns a doua zi la 7 seara. Asta a fost pe 3 ianuarie.

Lasă un răspuns

